Według dyrektora generalnego UZGA (Uralskie Zakłady Lotnictwa Cywilnego) Leonida Łuzgina, lekki samolot wielozadaniowy LMS-901 Bajkał ma kosztować 220-340 mln rubli. To 2-3 razy więcej niż planowano pierwotnie. Uaktualniona cena będzie odpowiadać podobnym samolotom zachodnim – amerykański jednosilnikowy Cessna Grand Caravan, bez opłat celnych, kosztuje 2,2-3,4 mln USD.
W 2019 cena nowego samolotu, określona w warunkach przetargu Ministerstwa Przemysłu i Handlu (MPiH), miała wynosić 120 mln rubli za wersję podstawową bez dodatkowego wyposażenia. Latem 2023 planowany koszt wzrósł do 178 mln rubli. W 2024 i na początku 2025 podawano kwoty sięgające nawet 455 mln rubli. W kwietniu-maju 2025, po negocjacjach między producentem a MPiH, ustalono cenę na 280 mln rubli za samoloty seryjne. Był to kompromis między wymaganiami ministerstwa a szacunkami zakładu.
Wzrost kosztów wynika z wielu przyczyn (Problemy z samolotem Bajkał, 2025-02-23). Jedną z nich jest konieczność zmiany napędu. Początkowo był to amerykański silnik General Electric H80-100 i śmigło Hartzell. Po wprowadzeniu przez USA sankcji gospodarczych konieczna stała się ich zmiana na rosyjskie odpowiedniki – WK-800SM i AW-901. Spowodowało to konieczność zmian konstrukcji, a w konsekwencji wydłużenia harmonogramów i zwiększenia kosztów.
Co więcej, podczas testów prototypu okazało się, że potrzebne są także inne zmiany konstrukcyjne. Ich wprowadzenie również spowodowało wzrost kosztów. Obecnie zakończenie programu certyfikacji LMS-901 Bajkał planowane jest na koniec 2026. Oznacza to opóźnienie w stosunku do pierwotnych planów co najmniej o 3-4 lata.