Dowódca Royal Canadian Air Force (RCAF, królewskich kanadyjskich wojsk lotniczych), generał Eric Kenny, zaprezentował malowania i oznaczenia statków powietrznych, które będą używane w ramach projektu Future Aircrew Training (FAcT) RCAF.
Oddają one hołd 101-letniej historii RCAF, a jednocześnie odzwierciedlają przyszłościową wizję nowoczesnych kanadyjskich wojsk lotniczych.
Każdy statek powietrzny będzie miał kolorystykę składającą się głównie z dwóch barw: żółtej, nawiązującej do historycznego żółtego szkolnego samolotów Commonwealth Air Training Plan, które dominowały na kanadyjskim niebie w latach 1940-1945, i ciemnoniebieskiej, nawiązującej do współczesnych barw dzisiejszych samolotów szkoleniowych. Kolory łączy biało-czerwona linia, symbolizująca kanadyjską flagę narodową i przypominająca emblemat Lightning Bolt nanoszony na różnych samolotach RCAF od 1948.
Natomiast praktycznym powodem dwukolorowego malowania jest fakt, że ciemnoniebieski, w połączeniu z jasnożółtym zapewniają kontrast w różnych warunkach terenowych i pogodowych, ułatwiając pilotom widzenie innych statków powietrznych na niebie i na ziemi, szczególnie podczas lotów nad prerią w lecie i w warunkach zimowych, gdy na ziemi leży śnieg.
Nowe statki powietrzne otrzymały także nazwy nawiązujące do tradycji i historii RCAF.
Grob G 120TP otrzymał oznaczenie CT-102B Astra II, analogicznie do poprzednika CT-102A Astra (G 120A),. Astra po łacinie oznacza Gwiazda i nawiązuje do motta RCAF Przez przeciwności do gwiazd, jednocześnie podkreślając rosnące znaczenie militarne domeny kosmicznej.
Pilatus PC-21 został nazwany CT-157 Siskin (Czyżyk) II na cześć myśliwca Armstrong Whitworth Siskin. Oryginalny Siskin, eksploatowany w latach 1926-1929, był pierwszym prawdziwym samolotem myśliwskim RCAF, najnowocześniejszym w tamtych czasach i znanym z doskonałej manewrowości.
Śmigłowiec Airbus H135 oznaczono jako CT-153 Juno. Nazwa ma podwójne znaczenie. Po pierwsze przypomina lądowanie kanadyjskich żołnierzy na plaży Juno w Normadii (6 czerwca 1944). Jest także odzwierciedleniem sojuszu Kanady z Wielką Brytanią, ponieważ H135 służące w Royal Air Force i Royal Air Australian Force noszą nazwę Juno (Nowe śmigłowce dla MFTS, 2016-12-14).
Beechcraft King Air 260 otrzymał nazwę CT-145E Expeditor II, nawiązującą do C45/CT-128 Expeditor, używanego do szkolenia nawigatorów i bombardierów w II wojnie światowej, a także pomiarów fotograficznych i transportu ładunków i pasażerów.
De Havilland Kanada Dash 8-400 to CT-142Q Citadel. Nazwa ta wywodzi się od dwóch znanych twierdz wojskowych w Kanadzie – La Citadelle de Quebec i Halifax Citadel, które odegrały znaczącą rolę w historii kraju i nawiązuje do ich zdolności obronnych (Samoloty wielosilnikowe dla FAcT, 2025-01-29,).