W zakładach Airbus Helicopters w Donauworth oblatano pierwszy śmigłowiec H135, który zostanie dostarczony Brytyjczykom do szkolenia pilotów wojskowych.
Pierwszy H135, który trafi na Wyspy Brytyjskie i będzie używany w ramach programu Military Flying Training System (MFTS) brytyjskiego Ministerstwa Obrony, wzbił się w powietrze 29 lipca, na terenie wytwórni Airbus Helicopters w Donauworth. Co szczególnie ważne, jest to zarazem pierwszy wiropłat tego typu, wyposażony w awionikę Helionix.
W ramach kontaktu, zawartego w maju, Airbus Helicopters ma dostarczyć Brytyjczykom 29 H135 z silnikami Turbomeca Arrius 2B2+ i 3 H145, napędzane silnikami Arriel 2E. Obecnie na linii montażu końcowego w Donauworth znajduje się 12 śmigłowców przeznaczonych dla W. Brytanii. Pierwsze z nich trafią do odbiorcy pod koniec br. Dostawy zakończą się na początku 2018. Zastąpią one w służbie 37 AS350 i 12 Belli 412 (Airbus Helicopters dostarczy śmigłowce MFTS, 2016-05-22).
Po opuszczeniu Niemiec H135, które będą używane w ramach MFTS, trafią do zakładów Airbus Helicopters UK w Oxford. Tam zostaną zabudowane w nich urządzenia łączności, emulatory układów samoobrony, zawiesia ładunkowe i inne elementy, niezbędne do prowadzenia szkolenia. Natomiast H145 otrzymają dodatkowo pływaki awaryjne i wciągarki.
Pierwszy kurs MFTS z użyciem nowych H135 i H145 rozpocznie się 1 kwietnia 2018. Śmigłowce mają wykonywać ok. 120 lotów dziennie, a ich łączny roczny nalot szacowany jest na 28 tys. h. Brytyjczycy zamierzają szkolić rocznie, dla potrzeb wszystkich rodzajów swoich sił zbrojnych, 121 pilotów, 80 operatorów wyposażenia i 42 instruktorów. Umowa obowiązuje do 2033.