Amerykańska DARPA (Agencja Zaawansowanych Projektów Badawczych w Obszarze Obronności) wybrała Bell Helicopters jako wykonawcę demonstratora bezzałogowego statku latającego w programie Speed and Runway Independent Technologies (SPRINT), zdolnego do pionowego startu i lądowania (VTOL) oraz poruszania się z dużą prędkością poziomą (DARPA poszukuje X-Plane SPRINT, 2023-03-06). Wybrano projekt samolotu, w którym obracają się wirniki zamontowane na końcach skrzydeł. Po zmianie położenia z pozycji pionowej do poziomej wytwarzają one ciąg potrzebny do lotu poziomego, a następnie składają się, umożliwiając zamontowanemu z tyłu silnikowi odrzutowemu osiągnięcie prędkości ponad 750 km/h.
SPRINT to wspólny program DARPA i Dowództwa Operacji Specjalnych USA (SOCOM). Jego celem jest opracowanie statków powietrznych mogących startować i lądować pionowo z nieprzygotowanej powierzchni, wykonywać przeloty z prędkością 700-750 km/h i osiągać wysokość ponad 9 km z ładunkiem o masie 2250 kg. DARPA wybrała w listopadzie 2023 cztery przedsiębiorstwa do fazy 1A programu – Aurora Flight Sciences, Bell Helicopters, Northrop Grumman i Piasecki Aircraft Corporation. W maju 2024 agencja wybrała Aurora Flight Sciences i Bell Helicopters do fazy 1B, której celem było przejście od projektu koncepcyjnego do analizy projektu wstępnego (PDR, Preliminary Design Review). Teraz wybrano projekt Bell Helicopters. Testy w locie demonstratora mają odbyć się w fazie trzeciej.
Projekt Aurora Flight Sciences przewidywał wykorzystanie napędu typu fan-in-wing (wentylator w skrzydle). Aurora planuje kontynuowanie prac nad tym rozwiązaniem pomimo przegranej w drugiej fazie programu SPRINT (Zmodyfikowane projekty Aurora Flight Sciences, 2024-10-11). Twierdzi, że testy przeprowadzone w pierwszej fazie potwierdziły jego przydatność w statkach powietrznych pionowego startu i lądowania o dużej prędkości przelotowej.