W obecności ministra obrony Belgii Theo Franckena i dowódcy sił zbrojnych gen. pil. Frederika Vansiny miała miejsce uroczystość prezentacji pierwszego kołowego transportera opancerzonego VBMR Griffon 6x6 przeznaczonego dla Landcomponent (belgijskich wojsk lądowych). Został on zmontowany w zakładzie przedsiębiorstwa Mol Cy w Staden, w zachodniej Flandrii.
Pierwszy wyprodukowany dla Belgów Griffon reprezentuje odmianę transportera piechoty. Dzięki uzbrojeniu w postaci karabinu maszynowego w zsmu może też udzielać wsparcia ogniowego. Wyposażony jest w system wymiany informacji SICS.
Dostarczony pojazd jest efektem francusko-belgijskiego porozumienia CaMo (Capacité Motorisée). Na jego podstawie Belgowie w 2022 złożyli zamówienie na 382 Griffony i 60 wozów rozpoznawczych EBRC Jaguar. Dostawy będą realizowane w latach 2025-2031. Nowe pojazdy mają pozwolić na przezbrojenie belgijskiej brygady zmotoryzowanej, wzmacniając zdolności obronne Belgii. Na początku 2024 Bruksela zamówiła także 24 moździerze samobieżne MEPAC na podwoziu Griffona.
Wstępny montaż Griffonów odbywa się we Francji, natomiast montaż końcowy w zakładzie Mol Cy we Flandrii. Belgijska placówka w tym celu nawiązała współprace z KNDS. Zakład ma ok. 5500 m² powierzchni, własny warsztat i tor testowy. Personel przedsiębiorstwa przeszedł wcześniej szkolenie w Roanne we Francji. Belgowie zajmują się montażem wyposażenia pojazdów, ich wykończeniem, malowaniem, testami i odbiorami (Belgia zamówiła artylerię, 2024-02-01).