W lipcu 2025 europejski Airbus dostarczył 67 samolotów komercyjnych. To mniej o 10 niż miesiąc wcześniej. Głównym powodem spadku dostaw są problemy z pozyskiwaniem silników od CFM (spółka GE Aerospace i Safran) i Pratt & Whitney. Wśród samolotów dostarczonych przez Airbusa było 5 regionalnych odrzutowców A220, 54 z rodziny A320neo, 2 A330 i 6 A350.
Airbus uzyskał zamówienia na tylko 7 nowych samolotów. Były wśród nich 4 A330-900 dla linii Condor i 3 A321neo dla nieujawnionego odbiorcy. Jednocześnie anulowane zostały zamówienie na 3 A220-300 dla Macquarie Financial Holdings i jeden A350F dla Martinair.
Liczba dostarczonych dotąd w 2025 samolotów Airbusa wynosi łącznie 373 (Airbus – 63, Boeing – 60, 2025-07-12). Do końca lipca 2025 Airbus uzyskał zamówienia na 501 nowych samolotów. Uwzględniając anulowanie na 96 samolotów, daje to 405 zamówień netto.
Amerykański Boeing w lipcu 2025 dostarczył tylko 48 samolotów. 37 z nich to 737 MAX. 20 odebrali leasingodawcy, a 17 linie lotnicze. Od początku roku liczba dostarczonych Boeingów wyniosła 328.
Boeing uzyskał w lipcu zamówienia na 31 nowych samolotów. Prawie wszystkie z nich to 737 MAX. Uzupełnił je jeden 787. Jednocześnie Republika Iraku anulowała zamówienie na jeden 787, pozostawiając zamówienie na 7 samolotów tego modelu.
W 2025 Boeing otrzymał dotąd zamówienia na 699 samolotów. Liczba anulowanych zamówień wyniosła 44. Daje to łącznie zamówienia na 655 samolotów netto.