Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MRH90 wracają do lotów

Lotnictwo wojskowe, 23 lipca 2010

Australijskie władze wojskowe poinformowały, że jeszcze w bieżącym tygodniu do służby powrócą śmigłowce MRH90, odmiana NH90, których loty zawieszono po usterkach silników.

Usterki układu napędowego spowodowały, że proces wdrażania śmigłowców zostanie opóźniony. Pierwsze loty nad wodami, okalającymi Australię, prezentowanego MRH90 marynarki wojennej, zostaną przełożone na połowę przyszłego roku / Zdjęcie: Eurocopter

Australijskie wojska lądowe i marynarka wojenna zamówiły łącznie 46 śmigłowców MRH90 (zobacz także: Akceptacja australijskiego NH90), z których do tej pory dostarczono i przyjęto do służby 11 egz. Ich loty zawieszono jednak w kwietniu, po tym, jak w rejonie Adelajdy, w czasie misji szkoleniowej, uszkodził się jeden z dwóch silników śmigłowca.

Pierwsze doniesienia, ujawnione przez brytyjskie media, mówiły o winie pilotów, którzy doprowadzili do uszkodzenia jednostki napędowej. Informacji tej zaprzeczyli wysocy rangą urzędnicy ministerstwa obrony Australii i przedstawiciele Eurocoptera.

Powiedzieli oni, że kwietniowy incydent wynikał ze złamania jednej z łopatek sprężarki silnika, która otarła się o obudowę silnika. Okazało się również, że był to jeden z czterech przypadków uszkodzenia silników, do których doszło od wprowadzenia MRH90 do służby. W innych incydentach zanotowano uszkodzenia łożysk i pęknięcia struktur obudowy silników.

Intensywnie prowadzone dochodzenie wykazało, że uszkodzenia powstawały w czasie gorącego rozruchu silników, jednak nie z winy obsługi, ale niedopracowanych procedur. Obecnie wprowadzono już odpowiednie zmiany do oprogramowania komputerów jednostek napędowych.

Loty australijskiej odmiany NH90 powinny zostać wznowione jeszcze w bieżącym tygodniu. Usterki doprowadziły jednak do opóźnienia terminarza prób i wdrożenia nowego typu śmigłowca do służby operacyjnej. Kilka miesięcy później, niż pierwotnie planowano, odbędą się pierwsze loty nad morzem i z żołnierzami desantu na pokładzie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.