Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Iveco zamiast Tigrów

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 07 sierpnia 2010

Rosyjskie Ministerstwo Obrony postanowiło zakupić dla SZ włoskie pojazdy opancerzone Iveco LMV M65. Będą one montowane przez zakłady KamAZ.

Według Kommiersanta, na zakup włoskich pojazdów Ministerstwo Obrony FR może wydać ok. 30 mld rubli (750 mln Euro). Rozmowy z Iveco prowadzi koncern Rostechnołogie. W grę wchodzi produkcja co najmniej 500 LMV M65 rocznie w zakładach OAO KamAZ (Rostechnołogie mają w tej spółce 38%). Według nieoficjalnych informacji, rozmowy odbywają się za zgodą najwyższych władz Federacji.

Seria informacyjna Iveco LMV M65 może zostać zmontowana w Rosji jeszcze w br. Wcześniej, pod koniec ub.r. KamAZ kupił od Włochów 2 pojazdy i przekazał je do prób instytutowi badawczo-rozwojowemu - 21. NIII MO RF. W kwietniu instytut wystawił pozytywną ocenę, a w czerwcu MO postanowiło o przyjęciu LMV M65 do uzbrojenia.

Rosyjscy eksperci ocenili, że włoski pojazd zapewnia znacznie lepszą ochronę przewożonym żołnierzom, na poziomie 6, niż podobny pojazd rosyjski - GAZ-2330 Tigr (Tigry dla argentyńskiej żandarmerii?, 2010-07-26) zapewniający ochronę na poziomie zaledwie 3. Tigry produkowane są w zakładach należących do Russkich maszin - własności znanego oligarchy, Olega Deripaski. Tigry produkowane są od 2006, a dostarczane armii od 3 lat. MO kupiło dotąd ok. 100 Tigrów. W sumie wyprodukowano 500 tego typu pojazdów.

Producenci Tigra kwestionują wyniki badań porównawczych z LMV M65. Uważają, że ich pojazd zapewnia lepszą ochronę załogi niż konkurent, a badania nie wykazały, że LMV M65 wytrzymuje wybuch 8 kg trotylu, co deklarują Włosi. Z filmu, który pojawił się niedawno w Internecie wynika, że LMV M65 w czasie jazdy w trudnym terenie utknął po kilkunastu minutach, gdy Tigr kontynuował jazdę. Przedstawiciele Russkich maszin dziwią się, że MO zdecydowało się na zakup 3 razy droższych pojazdów - Tigr kosztuje ok. 100 tys. Euro, a LMV M65 ponad 300 tys. Euro. Twierdzą, że za znacznie mniejsze pieniądze można by dopancerzyć Tigry do poziomu konkurenta.

Według Kommiersanta, MO FR zamierza w ciągu 5-6 najbliższych lat kupić 1775 LMV M65. Na lata 2011-12 zaplanowano zakup po 278 pojazdów tego typu. W kolejnych 2 latach poziom zakupów ma wzrosnąć do 458 rocznie. Na 2015 plan przewiduje zakup 228, a na 2016 - 75 LMV M65. Jest bardzo prawdopodobne, że włoskie pojazdy produkowane w Rosji będą kupować też inne resorty, w tym MSW.

Według ocen ekspertów, Rosja może nadrobić zapóźnienie technologiczne w zakresie uzbrojenia, spowodowane wieloletnim niedofinansowaniem badań, tylko poprzez zakupy zagraniczne. W ciągu najbliższych 5-6 lat MO FR może wydać na import sprzętu wojskowego z Izraela i krajów europejskich nawet 10 mld Euro. Już podpisano kontrakty dotyczące izraelskich bezpilotowców (Bsl bez transferu technologii, 2010-07-01), negocjowany jest zakup 4 francuskich desantowców śmigłowcowych Mistral (Mistral z pełnym wyposażeniem, 2010-07-06) - w obu wypadkach możliwe jest przeniesienie produkcji do Rosji. Thales i Safran prowadzą rozmowy o sprzedaży licencji na lotnicze systemy rozpoznania i wskazywania celów. W grę wchodzi też zakup wyposażenia żołnierza przyszłości, powstałego w ramach francuskiego programu FELIN. Partię kompletów wyposażenia miałyby otrzymać jednostki specjalne GRU.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.