Reklama
Reklama

Rosyjska kompania lotnicza Rosawia zgłosiła do Sądu arbitrażowego w Moskwie wniosek o upadłość.

Rosawia powstała oficjalnie w lutym 2009 jako spółka-córka koncernu Rostechnologie (51%, Powstała korporacja Rostechnologie, 2007-11-10) i władz Moskwy na bazie Krasjonarskich awialinii, Domodiedowskich awialinii, Samary i Atlanta. Miała pełnić rolę narodowego rosyjskiego przewoźnika po przejęciu przeżywających w większości poważne problemy finansowe linii GTK Rossija, Kawminwodyawia, Orenburskie awialinii, Władywostokawia, Saratowskije awialinii i Sachalinskije awiatrassy. Planowano, że do 2012 osiągnie przewozy na poziomie 20 mln pasażerów rocznie. Jednak w lutym br. rząd Władimira Putina zdecydował o przekazaniu aktywów linii, którymi dysponowały Rostechnologie, tradycyjnemu przewoźnikowi narodowemu - Aerofłotowi (Aerofłot bez rosyjskich samolotów, 2010-07-10). Bankructwo Rosawii jest konsekwencją tej decyzji.

Według nowej koncepcji, Aerofłot będzie zarządzał aktywami 6 wymienionych linii i przeprowadzał ich restrukturyzację. Z kolei Rostechnologie uzyskały pierwszeństwo w zakresie leasingu samolotów pasażerskich, dostaw części zamiennych i serwisowania parku lotniczego Aerofłotu.

Rosawia powstała oficjalnie w lutym 2009 jako spółka-córka koncernu Rostechnologie (51%, Powstała korporacja Rostechnologie, 2007-11-10) i władz Moskwy na bazie Krasjonarskich awialinii, Domodiedowskich awialinii, Samary i Atlanta. Miała pełnić rolę narodowego rosyjskiego przewoźnika po przejęciu przeżywających w większości poważne problemy finansowe linii GTK Rossija, Kawminwodyawia, Orenburskie awialinii, Władywostokawia, Saratowskije awialinii i Sachalinskije awiatrassy. Planowano, że do 2012 osiągnie przewozy na poziomie 20 mln pasażerów rocznie. Jednak w lutym br. rząd Władimira Putina zdecydował o przekazaniu aktywów linii, którymi dysponowały Rostechnologie, tradycyjnemu przewoźnikowi narodowemu - Aerofłotowi (Aerofłot bez rosyjskich samolotów, 2010-07-10). Bankructwo Rosawii jest konsekwencją tej decyzji.

Według nowej koncepcji, Aerofłot będzie zarządzał aktywami 6 wymienionych linii i przeprowadzał ich restrukturyzację. Z kolei Rostechnologie uzyskały pierwszeństwo w zakresie leasingu samolotów pasażerskich, dostaw części zamiennych i serwisowania parku lotniczego Aerofłotu.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.