Tajlandia zamierza zmodernizować 18 egz. swoich F-16A/B Block 15, z wykorzystaniem najnowszych systemów pokładowych. Amerykanie oferują usługę za 700 mln USD.
Tajlandia wykorzystuje ok. 60 F-16A/B, modeli Block 10 i 15. Zostały dostarczone w latach 1988-2005, przy czym pierwsze były samolotami nowymi, pozostałe - używanymi, pozyskanymi z zapasów USAF i singapurskich wojsk lotniczych. Ich dopełnieniem są starsze F-5. Zostaną one częściowo zastąpione przez szwedzkie Gripeny (zobacz: Oblot Gripena dla Tajlandii).
Ze względu na starzenie się tajskich szesnastek, władze wojskowe zdecydowały się na głęboką modernizację części z nich. Obecnie negocjowana jest z Amerykanami możliwość przeprowadzenia remontu, połączonego ze wzmocnieniem płatowca i wymianą urządzeń pokładowych w 18 samolotach.
Według dotychczasowych ustaleń, Lockheed Martin przeprowadzi cały proces w ciągu 10 lat. Modernizacja, w ramach programu MLU (Mid-Life Upgade), pozwoli na znaczne wydłużenie resursów. W maszynach mają być montowane m.in. stacje radiolokacyjne APG-68(V)9, interogatory i transpondery APX-113, system zarządzania walką redioelektroniczną ALQ-213, system zakłócania ALE-47, a więc urządzenia samolotów wersji Block 50/52. Amerykanie oferują również pakiet części zamiennych, szkolenia i serwis maszyn.
W dokumentach, przesłanych Kongresowi USA, wymaganymi do przeprowadzenia transakcji eksportowej, ocenia się, że koszt programu wyniesie ok. 700 mln USD. Szczegółowe negocjacje mogą zmniejszyć tę kwotę. Dla porównania: koszt zakupu 6 szwedzkich Gripenów wyniósł 637 mln USD. Cena drugiej transzy dostaw miała zostać zmniejszona do 520 mln USD.