Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja tajlandzkich F-16

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 października 2010

Tajlandia zamierza zmodernizować 18 egz. swoich F-16A/B Block 15, z wykorzystaniem najnowszych systemów pokładowych. Amerykanie oferują usługę za 700 mln USD.

Jeden z pierwszych F-16, wyprodukowanych dla Tajlandii, w czasie prób w USA / Zdjęcie: USAF

Tajlandia wykorzystuje ok. 60 F-16A/B, modeli Block 10 i 15. Zostały dostarczone w latach 1988-2005, przy czym pierwsze były samolotami nowymi, pozostałe - używanymi, pozyskanymi z zapasów USAF i singapurskich wojsk lotniczych. Ich dopełnieniem są starsze F-5. Zostaną one częściowo zastąpione przez szwedzkie Gripeny (zobacz: Oblot Gripena dla Tajlandii).

Ze względu na starzenie się tajskich szesnastek, władze wojskowe zdecydowały się na głęboką modernizację części z nich. Obecnie negocjowana jest z Amerykanami możliwość przeprowadzenia remontu, połączonego ze wzmocnieniem płatowca i wymianą urządzeń pokładowych w 18 samolotach.

Według dotychczasowych ustaleń, Lockheed Martin przeprowadzi cały proces w ciągu 10 lat. Modernizacja, w ramach programu MLU (Mid-Life Upgade), pozwoli na znaczne wydłużenie resursów. W maszynach mają być montowane m.in. stacje radiolokacyjne APG-68(V)9, interogatory i transpondery APX-113, system zarządzania walką redioelektroniczną ALQ-213, system zakłócania ALE-47, a więc urządzenia samolotów wersji Block 50/52. Amerykanie oferują również pakiet części zamiennych, szkolenia i serwis maszyn.

W dokumentach, przesłanych Kongresowi USA, wymaganymi do przeprowadzenia transakcji eksportowej, ocenia się, że koszt programu wyniesie ok. 700 mln USD. Szczegółowe negocjacje mogą zmniejszyć tę kwotę. Dla porównania: koszt zakupu 6 szwedzkich Gripenów wyniósł 637 mln USD. Cena drugiej transzy dostaw miała zostać zmniejszona do 520 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.