Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Falstart lotniskowca

Marynarka wojenna, 14 października 2010

Dzień po nagłośnionym przez media wypłynięciu w rejon Zatoki Adeńskiej francuskiego zespołu lotniskowcowego, musiał on dzisiaj wrócić do portu z powodu usterki technicznej.

Charles de Gaulle to jedyny francuski lotniskowiec. Brał już udział w działaniach przeciwko Afganistanowi, przez kilka miesięcy, na przełomie 2001 i 2002. Z jego pokładu operowały, podobnie jak obecnie samoloty Super Etendard i Rafale /Zdjęcie: Marine Nationale

Obok lotniskowca w skład grupy weszły dwie fregaty, okręt podwodny i okręt zaopatrzeniowy. Opuściły one bazę w Tulonie 13 października, udając się na wody Oceanu Indyjskiego. Celem było wsparcie operacji antypirackiej u wybrzeży Somalii oraz działań wojsk sojuszniczych w Afganistanie. Na pokładzie Charlesa de Gaulle`a znalazło się 10 Rafale F3, 12 Super Etendardów, 2 samoloty wczesnego ostrzegania Hawkeye oraz 3 śmigłowce.

Niestety, zespół był zmuszony zawrócić do bazy, z powodu wykrycia uszkodzenia instalacji elektrycznej zespołu napędowego lotniskowca. Okręt, podobnie jak jego siłownia atomowa, przeszedł co prawda gruntowny remont, zakończony w grudniu 2008 (zobacz: Charles de Gaulle znowu w służbie), jednak jednostkę trapiły później poważne problemy techniczne. W marcu 2009 musiał być naprawiany w Tulonie.

Według zapewnień rzecznika prasowego francuskiej marynarki wojennej, Charles de Gaulle pozostanie w porcie jedynie przez kilka dni, po czym jego misja zostanie wznowiona.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.