Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy PiperJet

Lotnictwo cywilne, 21 października 2010

Piper Aircraft zaprezentowała w czasie targów lotniczych w Atlancie, nowy model bardzo lekkiego odrzutowca (VLJ) PiperJet Altaire, nieco większy, od samolotu bazowego.

Prototyp PiperJeta. W ramach dotychczasowych testów, odbył on 350 lotów, w łącznym wymiarze 375 h. Model Altair będzie się od niego różnił zewnętrznie m.in. owalnymi oknami w kabinie pasażerskiej oraz nieco mniejszym statecznikiem poziomym / Zdjęcie: Piper Aircraft

Ogłoszony w 2006 program budowy pierwszego w długiej historii Piper Aircraft samolotu odrzutowego, miał zaowocować pierwszymi dostawami w bieżącym roku. Cenę maszyny dla 7-8 osób ustalono na niecałe 2,2 mln USD. Przedpłaty przekazało ok. 160 osób.

Niestety, mimo stosunkowo szybkiego postępu prac (zobacz: Oblot PiperJeta), pojawiły się pierwsze opóźnienia, pogłębione późniejszym kryzysem i złamaniem produkcji samolotów lotnictwa ogólnego. Termin dostaw przesunięto na 2013. Po zmianie właścicieli (zobacz: Piper Aircraft dla Sułtana), uznano jednak, że należy zmodernizować konstrukcję i zarzucić stary program.

W ten sposób powstał PiperJet Aircraft, którego oficjalna prezentacja miała miejsce wczoraj na konwencji amerykańskiego stowarzyszenia lotnictwa biznesowego NBAA w Atlancie.

Samolot zachowa ogólny wygląd poprzednika, silnik Williamsa FJ44-3AP (o oryginalnym ciągu ok. 12 kN, zdławionym dla PiperJeta do ok. 10 kN) i podstawowe charakterystyki lotu: zasięg do 2400 km i maksymalną prędkość przelotową prawie 670 km/h.

Będzie miała jednak nieco większy w przekroju kadłub: szerszy o 10 i wyższy o 22,5 cm. Nieznacznie większa będzie również rozpiętość skrzydeł. Wreszcie, zrezygnowano z joysticków w kabinie pilota, na rzecz standardowego wolantu.

Oblot zmodernizowanego samolotu planowany jest na 2012. Dwa lata później powinny zostać zrealizowanie pierwsze dostawy. Wszyscy, którzy wpłacili zadatki na PiperJety, będą mogli otrzymać nowy model po ustalonej wcześniej cenie 2,2mln USD. Wiadomo jednak, że odbędzie się to ze stratą dla producenta: koszt bazowego modelu Altaire ustalono na 2,5 mln USD. Za samolot ze standardowym wyposażeniem trzeba będzie zapłacić 2,6 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.