Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ryanair i niemieckie podatki

Lotnictwo cywilne, 27 października 2010

Irladzka Ryanair rozważa zmniejszenie liczby lotów ze swojego głównego, niemieckiego lotniska Frankfurt-Hahn o 30%. Powodem jest wzrost podatków.

Ryanair nie raz groził już likwidacją połączeń, ze względu na wzrost opłat i podatków... / Zdjęcie: Arpingstone

Obecnie z lotniska pod Frankfurtem co tydzień startują 532 samoloty Ryanair, obsługując 54 trasy. Spółka zatrudnia w Niemczech ok. 3900 osób.

Dzisiaj, na specjalnie zwołanej konferencji prasowej, przedstawiciele przewoźnika poinformowali, że rozważają znaczne, nawet 30-procentowe zmniejszenie tej aktywności. W połowie przyszłego roku liczba lotów może spaść do 382, a połączeń - do 45, w tym do Berlina, Pragi i marokańskiego Agadiru. Pracę może stracić ok. tysiąca osób. Cięcia przełożyłoby się na zmniejszenie o milion liczby obsługiwanych rocznie pasażerów. W 2009 było ich 3,9 mln.

Powodem powstania takiego planu jest zapowiedź niemieckiego rządu nałożenia podatku lotniczego. Każdy przewoźnik musiałby odprowadzić do fiskusa od 8 do 45 Euro, od każdego lotu, w zależności od jego dystansu. To z kolei ma zwiększyć wpływy budżetu federalnego i ograniczyć deficyt.

Propozycja została już skrytykowana przez największe, niemieckie linie lotnicze, w tym Lufthansę. Z drugiej jednak strony nikt nie zdecydował się na zapowiedź ograniczenia liczby lotów.

Faktem jest bowiem, że Ryanair stosuje swoistą politykę szantażu wobec rządów różnych krajów, często maskując w ten sposób powstające niezależnie plany zmian w siatce połączeń (zobacz: Ryanair wzywa i grozi) lub - co również prawdopodobne - licząc na bezpłatne zainteresowanie mediów.

Biorąc pod uwagę średnią długość lotu oraz liczbę operacji lotniczych rocznie, oznaczałoby to dla irlandzkiej, niskokosztowej linii konieczność wydania ok. 500 tys. Euro rocznie. Ewentualna dopłata każdego pasażera wyniosłaby ok. 13 centów, czyli ok. 53 grosze...


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.