Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ryanair i niemieckie podatki

Lotnictwo cywilne, 27 października 2010

Irladzka Ryanair rozważa zmniejszenie liczby lotów ze swojego głównego, niemieckiego lotniska Frankfurt-Hahn o 30%. Powodem jest wzrost podatków.

Ryanair nie raz groził już likwidacją połączeń, ze względu na wzrost opłat i podatków... / Zdjęcie: Arpingstone

Obecnie z lotniska pod Frankfurtem co tydzień startują 532 samoloty Ryanair, obsługując 54 trasy. Spółka zatrudnia w Niemczech ok. 3900 osób.

Dzisiaj, na specjalnie zwołanej konferencji prasowej, przedstawiciele przewoźnika poinformowali, że rozważają znaczne, nawet 30-procentowe zmniejszenie tej aktywności. W połowie przyszłego roku liczba lotów może spaść do 382, a połączeń - do 45, w tym do Berlina, Pragi i marokańskiego Agadiru. Pracę może stracić ok. tysiąca osób. Cięcia przełożyłoby się na zmniejszenie o milion liczby obsługiwanych rocznie pasażerów. W 2009 było ich 3,9 mln.

Powodem powstania takiego planu jest zapowiedź niemieckiego rządu nałożenia podatku lotniczego. Każdy przewoźnik musiałby odprowadzić do fiskusa od 8 do 45 Euro, od każdego lotu, w zależności od jego dystansu. To z kolei ma zwiększyć wpływy budżetu federalnego i ograniczyć deficyt.

Propozycja została już skrytykowana przez największe, niemieckie linie lotnicze, w tym Lufthansę. Z drugiej jednak strony nikt nie zdecydował się na zapowiedź ograniczenia liczby lotów.

Faktem jest bowiem, że Ryanair stosuje swoistą politykę szantażu wobec rządów różnych krajów, często maskując w ten sposób powstające niezależnie plany zmian w siatce połączeń (zobacz: Ryanair wzywa i grozi) lub - co również prawdopodobne - licząc na bezpłatne zainteresowanie mediów.

Biorąc pod uwagę średnią długość lotu oraz liczbę operacji lotniczych rocznie, oznaczałoby to dla irlandzkiej, niskokosztowej linii konieczność wydania ok. 500 tys. Euro rocznie. Ewentualna dopłata każdego pasażera wyniosłaby ok. 13 centów, czyli ok. 53 grosze...


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.