Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa łódź desantowa dla Mistrali

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 27 października 2010

Najnowszy okręt typu Mistral otrzyma nowe łodzie desantowe. Zamiast klasycznych barek typu CTM, będą to nowoczesne katamarany z ruchomym pokładem.

Nowy katamaran w czasie rejsu z podniesionym pokładem ładunkowym / Zdjęcie: DGA

Prace nad nowym, szybkim środkiem przewozu ludzi i towarów, z pokładów okrętów desantowych na brzeg, rozpoczęto w 2003, 3 lata po zleceniu budowy pierwszych jednostek wielozadaniowych typu Mistral.

W ubiegłym roku marynarka i agencja zamówień wojskowych DGA wybrały konstrukcję katamaranu (L-CAT) prywatnej spółki CNIM. Oferuje ona bowiem zdecydowanie większe możliwości niż klasyczne barki desantowe, a szczególnie wykorzystywane do dzisiaj przez Marine Nationale CTM, a skonstruowane w latach 1960.

Nowa jednostka posiada ruchomy pokład. Dzięki temu w czasie rejsu może - jako katamaran - osiągać prędkość do 18 w. Z ładunkiem do 80 t., lub 25 w. bez obciążenia. To zaś pozwala na osiągniecie 5-krotnego zwiększenia skuteczności działania, w porównaniu do CTM, również w przypadku pozostawania okrętu-matki z dala od wybrzeża, poza zasięgiem większości środków ogniowych przeciwnika.

Do rozładunku załoga L-CAT opuszcza pokład, zmieniając katamaran w płaskodenną barkę. Przedstawiciele francuskiej marynarki wojennej oceniają, że możliwym będzie dzięki temu wyładowanie ludzi i sprzętu na 90% wybrzeży.

Nowe katamarany zostaną przydzielone do najnowszego okretu desantowego typu Mistral, Dixmunde, który został zwodowany 17 września i powinien osiągnąć gotowość operacyjną w 2012 (zobacz także: Antykryzysowy, francuski Mistral).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.