Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Miliard euro na A320 NEO

Lotnictwo cywilne, 02 grudnia 2010

Airbus rozpoczął prace nad modernizacją popularnego samolotu pasażerskiego A320. Nowe silniki mają zmniejszyć koszty eksploatacji o 15%.

Aby dalej zwycięsko konkurować z Boeingiem, ale także powstrzymać napór nowych producentów z ChRL czy Brazylii, Airbus po długo trwających analizach zdecydował się na zainwestowanie w głęboką modernizację samolotów rodziny A320 (Farnborough 2010, Skrzydlata Polska 08/2010). Nowy samolot w podstawowej wersji ma nazywać się A320 NEO (New Engine Option). Koszt programu jest szacowany na ponad miliard euro.

Pierwsze zmodernizowane samoloty mają trafić do odbiorców na początku 2016. Airbus ocenia potencjalne zainteresowanie linii lotniczych rodziną A320 NEO na 4 tysiące samolotów w ciągu 15 lat. Odbiorcy będą mieli do wyboru dwie rodziny silników: Pratt & Whitney PW1000G i CFM Leap-X. Dla zainteresowanych pozostanie też możliwość wykorzystania dotychczasowych napędów: CFM56-5B i IAE V2500.

Silniki Pratt & Whitney PW1524G będą napędzać kanadyjskie 110-149-miejscowe Bombardiery CS100, które mają trafić na rynek w 2013. CFM Leap-X1C są przewidziane do napędu chińskich 160-miejscowych Comac C919. Mają być one oferowane od 2016.


Drukuj Góra