Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nie tylko ropa

Lotnictwo cywilne, 06 grudnia 2010

Bliskowschodnia flota samolotów dyspozycyjnych składa się głównie ze średnich i dużych maszyn. Związane to jest z charakterem miejscowej gospodarki.

</span>Boeing 737 BBJ, jeden z 6 posiadanych przez Royal Jet samolotów tego typu. Przewoźnik z Abu Dhabi już 4. rok z rzędu otrzymał tytuł najlepszej linii na świecie, świadczącej usługi biznesowe. W swojej flocie posiada łącznie 11 samolotów, w tym brazylijskiego nowego Lineage 1000, opartego o konstrukcję Embraera 190

Obecnie w krach Bliskiego Wschodu zarejestrowanych jest 550 odrzutowców biznesowych. Biorąc pod uwagę liczbę, nie jest to wartość wyjątkowa na tle pozostałych regionów świata, szczególnie zachodniego (zobacz również: Rosjanie gonią Amerykanów). Rynek ten jest jednak jednym z najważniejszych dla wiodących producentów.

Powodem jest fakt, że kupowane głównie przez Arabów samoloty, to w 90% średnie i duże maszyny, podczas gdy przeciętna dla globu wynosi jedynie 60%.

</span>Wnętrze jednego z BBJ / Zdjecia: Royal Jet

Spowodowane jest to charakterem działalności gospodarczej państw regionu. Okres pozyskiwania środków wyłącznie z wydobycia ropy naftowej już minął. Obecnie większość przedsięwzięć biznesowych związanych jest z rynkiem finansowym, nieruchomości, budownictwa czy transportu. Przykładem może być kwitnący Dubaj, który posiada jedynie niewielkie złoża, czy Kuwejt, który już w latach 1980. czerpał ponad połowę swoich przychodów z inwestycji poza granicami kraju.

Koniecznym jest przy tym częste odwiedzanie Europy, USA i krajów azjatyckich, co z kolei wymaga samolotów o dużym zasięgu. Stwarza to odmienne, niż na innych kontynentach, zapotrzebowanie na największe maszyny dyspozycyjne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.