Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie australijskich tankowców

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 stycznia 2011

Airbus Military, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie dostarczył w 2010 Australii pary tankowców A330 MRTT. Powodem jest brak odpowiedniej dokumentacji technicznej.

Australia zamówiła 5 powietrznych tankowców, oznaczając je jako KC-30A MRTT. Wszystkie będą stacjonować w bazie RAAF Amberley. Na zdjęciu, próby tankowania z przewodów giętkich, przy udziale hiszpańskich F/A-18 / Zdjęcie: Airbus Military

Pierwotna umowa zakładała przekazanie australijskim wojskom lotniczym (RAAF) pierwszego z samolotów w 2008. Powstało jednak istotne opóźnienie. Odbiorca był nawet skłonny otrzymać maszyny jedynie z przewodami giętkimi (sztywny boom sprawiał problemy techniczne). Airbusowi, którego konstrukcja startuje jednocześnie w lukratywnym przetargu dla USAF, zależało jednak, by dostarczane KC-30A MRTT były w pełni ukompletowane.

Przedstawiciele producenta zapewniali, że skompensują dostawy i pierwsze dwa, gotowe już samoloty przekażą RAAF jeszcze w grudniu 2010. Przemawiał za tym fakt uzyskania w październiku certyfikatu od hiszpańskich władz wojskowych. Dotyczył on systemów pokładowych, w tym przetaczania paliwa. Wcześniej, podobny dokument, odnośnie zmodernizowanego płatowca A330, wydały władze cywilne (zobacz: Certyfikat Airbusa 330 MRTT).

Okazało się jednak, że europejski koncern nie był w stanie przekazać Australijczykom w terminie pełnej dokumentacji technicznej, a dokładnie - dotyczącej sztywnego boomu. Bez tego niemożliwym jest uzyskanie akceptacji do lotów.

Według nieoficjalnych informacji, strony mają nadzieję, że prace zostaną wkrótce zakończone i możliwym będzie zaprezentowanie tankowca - jeszcze z załogą fabryczną - w czasie marcowych pokazów lotniczych w australijskim Avalon. Później powinno odbyć się przekazanie samolotów.

W ten sposób dojdzie w 2011 do kumulacji dostaw A330 MRTT aż do trzech państw. W najbliższym czasie swoje pierwsze tankowce powinny otrzymać również Wielka Brytania i Arabia Saudyjska.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.