Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SSJ 100 Jurij Gagarin

Lotnictwo cywilne, 17 stycznia 2011

Pierwszy seryjny (a 7 w ogóle) samolot SuperJet 100 otrzymał imię Jurij Gagarin. 15 SSJ 100 zamówiły meksykańskie linie InterJet.

Pierwszy seryjny samolot transportu regionalnego Suchoj SuperJet 100 (Dostawy Superjetów 100 w połowie roku, 2009-12-24) został przekazany 15 stycznia armeńskim liniom Armavia, jako jedna z 5 zamówionych przez nie maszyn tego typu. Ma w lutym zacząć latać na trasie Moskwa - Erewań. Szefowie linii postanowili nadać mu imię pierwszego kosmonauty - Jurija Gagarina. Samolot przechodzi w Moskwie ostatnie procedury certyfikacyjne. Po ich zakończeniu Jurij Gagarin poleci do Erewania.

Według rosyjskiego ministra handlu i przemysłu, Wiktora Christienki, SSJ 100 to produkt przejściowy. Do tej pory rosyjskie produkty lotnicze spełniały najwyżej 15% branżowych standardów Unii Europejskiej. SuperJet spełnia je w 85%. Silniki samolotu certyfikowano w FR i UE w zaledwie kilka tygodni.

Prototypy SSJ 100 wykonały w czasie prób 1060 lotów w łącznym czasie 2,5 tys. godzin. Cała zebrana dokumentacja samolotu została przekazana do Rejestru lotniczego MAK (Mieżdunarodnyj awiacionnyj komitet). W połowie 2011 certyfikat europejskiej agencji EASA powinna uzyskać zmodyfikowana wersja SuperJeta 100, co ma umożliwić wejście na rynki zagraniczne.

Władze holdingu Suchoj poinformowały o nowym kontrakcie na SSJ 100. 15 samolotów tego typu zamówiły meksykańskie tanie linie InterJet należące do ABC Aerolineas. Opcja obejmuje 5 kolejnych SuperJetów 100. Wartość katalogowa kontraktu wynosi 650 mln USD. Dostawy zaplanowano na 2012. Promotor i serwisant samolotu - włosko-rosyjski SuperJet International (25% ma w nim Finmeccanica) podpisał także umowę na 10-letnią obsługę posprzedażną samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra