Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mniej niemieckich A400M

Lotnictwo wojskowe, 26 stycznia 2011

Niemiecki rząd zawarł porozumienie z Airbusem odnośnie zakupu ciężkich samolotów transportowych A400M. Berlin kupi 53 egz., jednak 13 z nich z przeznaczeniem do reeksportu.

Program A400M przetrwał opóźnienia i kryzys gospodarczy dlatego, że jest jednym ze sztandarowych przedsięwzięć UE. Ciężkie samoloty są konieczne do uzyskania przez kraje członkowskie zdolności do realizowania zadań transportu w wymiarze strategicznym i uniezależnienia się w tej kwestii od lotnictwa USA / Zdjęcie: Airbus

Według pierwotnych planów, Niemcy miały zamówić 60 samolotów. Po ostatnich rozmowach między państwami uczestniczącymi w programie budowy A400M, agencję OCCAR i Airbusem, ustalono zwiększenie ceny jednostkowej maszyn i - częściowo - ograniczenie zamówień. W przypadku Berlina do 53 egz. (zobacz również: A400M - finalne porozumienie).

Szczegółowe negocjacje zakończyły się jednak kolejnymi redukcjami niemieckiego zamówienia. Władze RFN nie mogły już zmienić ogólnych ustaleń. Stwierdzono natomiast, że 13 z pozyskanych samolotów zostanie zaoferowana krajom trzecim. Oznacza to faktyczne zmniejszenie liczby kupowanych przez Luftwaffe maszyn do 40 sztuk.

Stanowisko to wynika z dwóch podstawowych przesłanek. Po pierwsze, zmniejszy się liczebność Bundeswehry, z 247 o 62 tys. żołnierzy (zobacz: 185 tysięcy żołnierzy). Po drugie, konieczność redukcji deficytu budżetu federalnego, wymusiła drastyczne cięcia dostaw sprzętu wojskowego. Ministerstwo obrony planuje np. zmniejszyć zamówienia na śmigłowce uderzeniowe Tiger z 80 do 40 egz., zaś na bwp Puma z 420 do 280 wozów (zobacz: Sprzętowe cięcia Bundeswehry).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.