Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Potwierdzone zamówienie na MRJ

Lotnictwo cywilne, 02 lutego 2011

Przedstawiciele Mitsubishi Aircraft poinformowali wczoraj o podpisaniu umowy o dostawach 50 samolotów pasażerskich Mitsubishi Regional Jet z amerykańską Trans States Holdings.

Producent oferuje dwie wersje - MRJ70, mieszczącą 70-80 pasażerów i MRJ90, dla 86-96 osób. Obydwa modele mają mieć identyczną rozpiętość skrzydeł - 30,9 m i wysokość - 10 m. Długość kadłuba pierwszego z nich wynosić ma 32,8 m, maksymalna masa startowa - 36 850 kg, a zasięg obliczeniowy to 1480 km. Natomiast MRJ90 ma mieć długość 35,8 m, maksymalną masę startową 41 450 kg i zasięg 2590 km. Obydwa samoloty będą napędzane nowymi dwuprzepływowymi silnikami turbowentylatorowym z przekładnią Pratt & Whitney PW1217G / Rysunek: Mitsubishi Aircraft

Umowa została podpisana 27 grudnia. Ze względu na okres wejścia jej w życie, przedstawiciele japońskiego producenta poinformowali o niej dopiero po miesiącu. Porozumienie stanowi, że amerykańska spółka - największy w USA prywatny operator regionalny, zarządzający trzema liniami: Trans States Airlines, GoJet Airlines i Compass Airlines - zakupi 50 MRJ90, z opcją na kolejne 50 maszyn. Wartość transakcji nie została ujawniona. Oba podmioty podpisały wstępne porozumienie w tej sprawie w 2009 (zobacz także: Produkcja MRJ rozpocznie się już wkrótce).

Jest to jednocześnie druga, potwierdzona umowa, dotycząca zakupu samolotów Mitsubishi. Pierwszą zawarto w czerwcu ubiegłego roku z All Nippon Airways na 15 maszyn, z opcją na kolejnych 10 egz.

Samoloty z rodziny MRJ mają konkurować na rynku z Antonowem An-148, Bombardierami rodziny CRJ (700/900/100) i Embraerami E-Jets (170/175/190/195) oraz Superjetem 100 Suchoja. Japończycy liczą na sukces, ze względu na bardzo szerokie wykorzystanie kompozytów i nowe silniki Pratt & Whitney PW1217G. Pierwsze dostawy MRJ planowane są na 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.