Przedstawiciele Mitsubishi Aircraft poinformowali wczoraj o podpisaniu umowy o dostawach 50 samolotów pasażerskich Mitsubishi Regional Jet z amerykańską Trans States Holdings.
Umowa została podpisana 27 grudnia. Ze względu na okres wejścia jej w życie, przedstawiciele japońskiego producenta poinformowali o niej dopiero po miesiącu. Porozumienie stanowi, że amerykańska spółka - największy w USA prywatny operator regionalny, zarządzający trzema liniami: Trans States Airlines, GoJet Airlines i Compass Airlines - zakupi 50 MRJ90, z opcją na kolejne 50 maszyn. Wartość transakcji nie została ujawniona. Oba podmioty podpisały wstępne porozumienie w tej sprawie w 2009 (zobacz także: Produkcja MRJ rozpocznie się już wkrótce).
Jest to jednocześnie druga, potwierdzona umowa, dotycząca zakupu samolotów Mitsubishi. Pierwszą zawarto w czerwcu ubiegłego roku z All Nippon Airways na 15 maszyn, z opcją na kolejnych 10 egz.
Samoloty z rodziny MRJ mają konkurować na rynku z Antonowem An-148, Bombardierami rodziny CRJ (700/900/100) i Embraerami E-Jets (170/175/190/195) oraz Superjetem 100 Suchoja. Japończycy liczą na sukces, ze względu na bardzo szerokie wykorzystanie kompozytów i nowe silniki Pratt & Whitney PW1217G. Pierwsze dostawy MRJ planowane są na 2014.