Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Londyn nie rezygnuje z CH-47F

Lotnictwo wojskowe, 02 lutego 2011

Brytyjskie ministerstwo obrony wydało oświadczenie, w którym zaprzecza, by rezygnowało z zakupu 12 ciężkich śmigłowców Chinook. Rozmowy z Boeingiem są kontynuowane.

Jeden z prawie pół setki brytyjskich Chinooków. Ich słaba kondycja techniczna powoduje jednak niedostatek maszyn, szczególnie pod kątem misji afgańskiej. Brytyjczycy muszą często korzystać z amerykańskich śmigłowców / Zdjęcie: Arpingstone

W 2009 RAF posiadała 40 Chinooków, zmodernizowanych do wersji HC2/A, odpowiadającej amerykańskim CH-47D. Niestety, mniej niż połowa z nich zachowywała zdolność do lotów. Spowodowało to ich poważny niedobór w Afganistanie, gdzie brytyjscy żołnierze - a nawet raz wizytujący kraj minister obrony - musieli korzystać z usług śmigłowców USA.

Sytuację poprawiło wprowadzenie w ubiegłym roku do służby 8 egz. modelu HC3 (eksportowa wersja MH-47E), które przez kilka lat stały bezczynnie w hangarach, oczekując na dostosowanie do brytyjskich wymogów (zobacz: Chinooki HC3 w końcu w służbie). Jednocześnie zainicjowano wymianę silników starszych maszyn na nowsze i mocniejsze jednostki Honeywella 55-L-714A.

Ostateczne rozwiązanie problemu miało wiązać się z zakupem 22 egz. nowych maszyn Boeinga modelu CH-47F. Ze względu na redukcje wydatków obronnych, liczba ta spadła wkrótce do 12 egz., zaś w ubiegłym tygodniu brytyjskie media poinformowały o możliwości całkowitej rezygnacji z zakupu, o szacowane wartości ok. 600 mln GBP (zobacz: Tornado wyłączane ze służby?).

Rzecznik ministra obrony zaprzeczył tym doniesieniom, zapewniając, że resort będzie realizował zamówienie na 12 nowych Chinooków. Dodał, że negocjacje z Boeingiem zbliżają się do finału.

Z drugiej jednak strony resort nie odpowiedział, kiedy rozmowy zostaną zakończone. Wątpliwości, co do szybkiego terminu podpisania umowy i jej zrealizowania, wzrosły po poniedziałkowym wystąpieniu w parlamencie podsekretarza stanu Petera Luffa, który poinformował, że nie ma jeszcze w pełni ustalonego planu zakupów wojskowych resortu obrony. Mimo deklarowanego, priorytetowego traktowania zakupu CH-47F, oznacza to brak definitywnej decyzji w tej sprawie i stwarza możliwość przesunięcia zakupu na 2012.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.