Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sikorsky w Eclipse

Lotnictwo cywilne, 04 lutego 2011

Zakończył się proces przejęcia mniejszościowego udziału kapitału Eclipce Aerospace przez Sikorsky Aircraft. Duża spółka zapewni dostęp do sieci sprzedaży, zainwestuje również w produkcję.

Eclipse była drugim, zaraz po Cessnie Citation Mustang, samolotem klasy Very Light Jet, czyli bardzo lekkim odrzutowcem o maksymalnej masie startowej do 4,5 t. Maszyny tego typu miały odrodzić lotnictwo ogólne, dostarczając stosunkowo tanich, ale i szybkich środków transportu. W połowie ubiegłej dekady oceniano zapotrzebowanie na nie na kilka tys. egz. Powstawało kilkadziesiąt różnych konstrukcji. Do dzisiaj wyprodukowano ich mniej niż tysiąc, jedynie trzech modeli: Eclipse 500, Citation Mustang i Embraer Phenom 100, choć ten ostatni przekroczył nieco masę 4,5 t / Zdjęcie: Eclipse

Eclipse Aviation była wyjątkowym przedsiębiorstwem. Jego samolot bazował na konstrukcji ekscentrycznego wizjonera Burta Rutana, a finansowanie zapewniał Bill Gates, najbogatszy wówczas człowiek świata.

Niestety okazało się, że braku doświadczenia w branży lotniczej nie da się zastąpić pieniędzmi i interesującą wizją - w tym wypadku przeniesienia zasad produkcji seryjnej samochodów na produkcję lekkich odrzutowców dla każdego. Zbyt niskie tempo montażu, a przede wszystkim za niskie oszacowanie kosztów, doprowadziło do bankructwa (zobacz: Eclipse - to już koniec...).

W 2009 majątek po bankrucie przejęła grupa zamożnych posiadaczy Eclipse 500, dla których brak możliwości serwisowania oznaczał zakończenie lotów i stratę ok. 2 mln USD na zakup samolotu. Z wielkimi trudnościami udało im się wznowić wytwarzanie części zamiennych, oferują również sprzedaż wyremontowanych maszyn z drugiej ręki (zobacz: Problemy Eclipse).

Od początku ich celem było pozyskanie silnego partnera, który mógłby dofinansować spółkę i zapewnić m.in. sieć serwisowania - w grę wchodzi całkiem spory rynek 259 wyprodukowanych w latach 2006-2008 samolotów. Zainteresowanie wyrażały różne podmioty, w tym Hawker Beechcraft. Ostatecznie zarząd Eclipse podpisał w październiku ubiegłego roku umowę z Sikorsky Aircraft.

Dwa dni temu weszła ona w życie. Strony nie ujawniły szczegółów. Wiadomo jedynie, że koncern zainwestuje w niewielki zakład w Albuquerque, co powinno pozwolić na rozwój palety usług serwisowych i produkcji części zamiennych. Sikorsky zaoferuje również pomoc swoich specjalistów i know-how.

Współpraca powinna również zwiększyć możliwości modernizacji używanych samolotów. Sprzedawane obecnie przez Eclipse, przechodzą wcześniej stosowny do nalotu remont, otrzymują nowe malowanie i wystrój wnętrza. Nabywca otrzymuje również gwarancję.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.