Carl Dietrich prezes Terrafugii poinformował, że produkcja samolotu-samochodu Transition rozpocznie się jeszcze w bieżącym roku. Spółka dysponuje zamówieniami na 100 hybrydowych pojazdów.
Transition wydaje się pierwszym sprawnym samoloto-samochodem, zdolnym do masowej produkcji. Dotychczasowe testy przebiegają sprawnie, choć z rosnącym opóźnieniem (zobacz: Transition - pierwszy etap prób zakończony).
Prezes spółki poinformował, że koniecznym jest jeszcze wprowadzenie niewielkich zmian konstrukcyjnych, niezbędnych do uzyskania dopuszczenia do ruchu kołowego, a także certyfikatu amerykańskich władz lotniczych. Dietrich zapewnia, że prace te zostaną zrealizowane i jeszcze w bieżącym roku powinna rozpocząć się produkcja seryjna.
Spółka dysponuje obecnie zamówieniami na 100 egz. Transition. Docelowa maksymalna produkcja ma wynosić 200 maszyn rocznie. Przygotowania do seryjnego montażu trwają dzięki nowemu inwestorowi, który przeznaczył na przedsięwzięcie niemal 1 mln USD. Koszt jednego pojazdu szacowany jest obecnie na 200-250 tys. USD.
Terrafugia realizuje obecnie także pierwsze w swojej historii zlecenie wojskowe. Agencja DARPA - po wstępnym przetargu - zleciła opracowanie lekkiego samochodo-samolotu dla sił zbrojnych (zobacz: Latający samochód Pentagonu), dwóm grupom przemysłowym, pod kierownictwem AAI oraz Textrona. Z racji swojego doświadczenia Terrafugia pełni rolę głównego podwykonawcy w obu zespołach.