Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seryjne Transition już wkrótce

Lotnictwo cywilne, 07 lutego 2011

Carl Dietrich prezes Terrafugii poinformował, że produkcja samolotu-samochodu Transition rozpocznie się jeszcze w bieżącym roku. Spółka dysponuje zamówieniami na 100 hybrydowych pojazdów.

Pierwszy lot Transition. </span>Dzisiaj, po półtora roku od oblotu wiadomo, że w wariancie samolotu osiąga prędkość maksymalną 185 km/h i przelotową 172 km/h, przy zasięgu prawie 790 km. Właścicielem maszyny będą mogły zostać wyłącznie osoby z uprawnieniami lotniczymi / Zdjęcie: Terrafugia

Transition wydaje się pierwszym sprawnym samoloto-samochodem, zdolnym do masowej produkcji. Dotychczasowe testy przebiegają sprawnie, choć z rosnącym opóźnieniem (zobacz: Transition - pierwszy etap prób zakończony).

Prezes spółki poinformował, że koniecznym jest jeszcze wprowadzenie niewielkich zmian konstrukcyjnych, niezbędnych do uzyskania dopuszczenia do ruchu kołowego, a także certyfikatu amerykańskich władz lotniczych. Dietrich zapewnia, że prace te zostaną zrealizowane i jeszcze w bieżącym roku powinna rozpocząć się produkcja seryjna.

Spółka dysponuje obecnie zamówieniami na 100 egz. Transition. Docelowa maksymalna produkcja ma wynosić 200 maszyn rocznie. Przygotowania do seryjnego montażu trwają dzięki nowemu inwestorowi, który przeznaczył na przedsięwzięcie niemal 1 mln USD. Koszt jednego pojazdu szacowany jest obecnie na 200-250 tys. USD.

Terrafugia realizuje obecnie także pierwsze w swojej historii zlecenie wojskowe. Agencja DARPA - po wstępnym przetargu - zleciła opracowanie lekkiego samochodo-samolotu dla sił zbrojnych (zobacz: Latający samochód Pentagonu), dwóm grupom przemysłowym, pod kierownictwem AAI oraz Textrona. Z racji swojego doświadczenia Terrafugia pełni rolę głównego podwykonawcy w obu zespołach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.