Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lądowanie bez śmigła

Lotnictwo cywilne, 07 lutego 2011

Po utracie śmigła w samodzielnie zbudowanym STOL CH750, pilotowi udało się bezpiecznie wylądować. Do zdarzenia doszło w niedzielę w USA. Samolot odniósł niewielkie uszkodzenia.

Michael Schlichtman i jego samolot o nr N904MS zaraz po zakończeniu budowy. Zajęła ona 13 miesięcy i 685 h bezpośredniej pracy / Zdjęcie: zenithair.com

Według zeznań właściciela i budowniczego samolotu, Michaela Schlichtmana, leciał na wysokości nieco ponad 400 m. Wystartował z Cassaville do lotu wycieczkowego, razem ze swoim znajomym.

Niespodziewanie śmigło silnika Jabiru 3300 urwało się. Pilot został zmuszony do awaryjnego lądowania na polach w hrabstwie Barry. Załodze nic się nie stało. Maszyna, zbudowana w 2009, doznała lekkich uszkodzeń.

Nie jest to odosobniony wypadek, w odniesieniu do samolotów montowanych samodzielnie przez swoich właścicieli. Według statystyk Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), błędy montażu stanowią 6% przyczyn wypadków lotniczych w tej grupie maszyn, podczas gdy dla samolotów fabrycznych praktycznie nie występują (zobacz: Samodzielny montaż - (względnie) bezpieczny).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.