Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.


Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : u in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 146

Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: Unexpected end tag : u in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 146

Bezpilotowy SW-4

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 07 marca 2011

AgustaWestland zapowiada zbudowanie demonstratora śmigłowca bezpilotowca na bazie budowanego w PZL Świdnik SW-4. Oblot planowany jest na drugą połowę 2012.

O planach AgustaWestland - od ponad roku właściciela PZL Świdnik (Świdnik za ponad 332 mln zł, 2009-08-18) - dotyczących rozwoju śmigłowca SW-4 poinformował podczas Heli Expo w Orlando, jego prezes Giuseppe Orsi. Potwierdził w ten sposób nieoficjalne informacje, pojawiające się od połowy 2010. Demonstrator RUAV (rotorcraft unmanned aerial vehicle) na bazie SW-4 ma pokazać zdolność do bezpilotowego lotu autonomicznego. Partnerem AgustaWestland w programie ma być inna spółka należąca do koncernu Finmeccanica - Selex Galileo, która zdobyła doświadczenia w zakresie systemów bezpilotowych budując bsl Falco.

Oblot odpowiednio przebudowanego śmigłowca SW-4 jest planowany na początek 2012. Pierwsze loty mają być realizowane z załogą na pokładzie. Pierwszy lot bezpilotowy ma zostać wykonany w drugiej połowie 2012. Loty będą odbywać się nad morzem, a bezpilotowy śmigłowiec ma być budowany początkowo w wersji morskiej.

Bezpilotowy SW-4 ma iść w ślady innych załogowych śmigłowców przebudowanych na wersje bezzałogowe. Przykładem takiego rozwiązania może być Sikorsky (Schweizer) S-333, z którego powstał MQ-8B Fire Scout, i Bell 407, na którego bazie Northrop Grumman i US Navy budują większy MQ-8C.

Przyszłość załogowego SW-4 wiąże się głównie z rynkiem chińskim (Oblot SW-4 Red Eagle w ChRL, 2010-03-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.