Pratt & Whitney przedstawiła w ostatni czwartek zmontowany silnik PW1217G, który będzie napędzał japoński samolot regionalny MRJ. Silnik rozpoczął serię testów fabrycznych.
PW1217G przeznaczony jest dla Mitsubishi Regional Jet, samolotów dla 70-96 pasażerów. Prototyp pierwszego z nich jest obecnie budowany, a jego oblot planowany jest na przyszły rok (zobacz: Produkcja MRJ rozpocznie się już wkrótce).
Dwuprzepływowy silnik turbowentylatorowy o średnicy 1,4 m powinien dostarczać 67-76 kN ciągu. Jednocześnie ma być zdecydowanie bardziej oszczędny i ekologiczny, w stosunku do obecnie wykorzystywanych jednostek napędowych o podobnych charakterystykach technicznych. Producent zapewnia, że spali średnio o 12% mniej paliwa, zapewni obniżenie maksymalnego hałasu o 15 dB i zredukowanie emisji dwutlenku węgla o 2700 t w ciągu roku użytkowania.
Pratt & Whitney zamierza wyprodukować 8 silników testowych, które zakończą próby w ciągu 24 miesięcy. Powinno to pozwolić na dostawy jednostek seryjnych przed planowanymi na 2014 dostawami pierwszych MRJ.
Nowe silniki Pratt & Whitney mają napędzać również A320neo, rosyjskie MS-21 Irkut i samoloty Bombardiera CSeries. Zapewnią one ciąg od 67 do ponad 100 kN (w przypadku silników dla Airbusów).