Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silnik dla MRJ

Lotnictwo cywilne, 28 marca 2011

Pratt & Whitney przedstawiła w ostatni czwartek zmontowany silnik PW1217G, który będzie napędzał japoński samolot regionalny MRJ. Silnik rozpoczął serię testów fabrycznych.

PW1217G na stanowisku testowym. Silnik należy do rodziny silników o handlowej nazwie PurePower, które będą napędzać samoloty regionalne i A320 nowej generacji / Zdjęcie: Pratt & Whitney

PW1217G przeznaczony jest dla Mitsubishi Regional Jet, samolotów dla 70-96 pasażerów. Prototyp pierwszego z nich jest obecnie budowany, a jego oblot planowany jest na przyszły rok (zobacz: Produkcja MRJ rozpocznie się już wkrótce).

Dwuprzepływowy silnik turbowentylatorowy o średnicy 1,4 m powinien dostarczać 67-76 kN ciągu. Jednocześnie ma być zdecydowanie bardziej oszczędny i ekologiczny, w stosunku do obecnie wykorzystywanych jednostek napędowych o podobnych charakterystykach technicznych. Producent zapewnia, że spali średnio o 12% mniej paliwa, zapewni obniżenie maksymalnego hałasu o 15 dB i zredukowanie emisji dwutlenku węgla o 2700 t w ciągu roku użytkowania.

Pratt & Whitney zamierza wyprodukować 8 silników testowych, które zakończą próby w ciągu 24 miesięcy. Powinno to pozwolić na dostawy jednostek seryjnych przed planowanymi na 2014 dostawami pierwszych MRJ.

Nowe silniki Pratt & Whitney mają napędzać również A320neo, rosyjskie MS-21 Irkut i samoloty Bombardiera CSeries. Zapewnią one ciąg od 67 do ponad 100 kN (w przypadku silników dla Airbusów).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.