Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot M-346A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 kwietnia 2011

W ostatni czwartek na lotnisku fabrycznym Alenia Aermacchi w Venegono odbył się oblot szkolnego M-346 w wersji dla włoskich wojsk lotniczych. To pierwszy seryjny Master, który wzniósł się w powietrze.

Seryjny M-346A będzie samolotem wyłącznie szkolnym. Włoskie wojska lotnicze zamówiły 6 maszyn pod koniec 2009 (choć był to jedynie finalny element długotrwałego procesu rozwoju konstrukcji, dysponującego pełnym wsparciem resortu obrony), z opcją na 9 kolejnych / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Pierwszy lot rozpoczął się o 16:00 i trwał przez 40 minut. W jego trakcie osiągnięto wysokość 4575 m i zbadano podstawowe charakterystyki lotne maszyny. Próba przebiegała bez zakłóceń.

Aeronautica Militare zamówiła 6 samolotów, które umożliwią stworzenie ośrodka szkoleniowego, wyposażonego z symulatory i zaplecze logistyczne. Tak skonfigurowany system będzie całością, oferowaną również potencjalnym klientom zagranicznym. Zapotrzebowanie włoskich wojsk lotniczych na Mastery w wersji szkolnej wynosi 15 samolotów, co zostało zagwarantowane opcją zakupu kolejnych 9 samolotów.

Samoloty te będą występowały pod oznaczeniem M-346A.

Oblatany w czwartek seryjny Master był już prezentowany - łącznie z 2. maszyną, która wzniesie się w powietrzne w najbliższym czasie - w ostatnich dniach ubiegłego roku (zobacz: Prezentacja M-346 dla Włoch). Kolejne 3 samoloty znajdują się obecnie w różnych stadiach montażu, podobni jak pierwsza maszyna dla Singapuru, pierwszego i jak na razie jedynego odbiorcę zagranicznego (zobacz: M-346 dla Singapuru).

Przy okazji oblotu M-346A, przedstawiciele Alenii Aermacchi poinformowali o przygotowaniach do wystąpienia w przetargu w USA, który ma wyłonić następców wiekowych T-38 (zobacz: Pół wieku Talona). Zamerykanizowana wersja Mastera ma występować w przetargu pod oznaczeniem T-100.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.