Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie lotów Seawinda

Lotnictwo cywilne, 07 kwietnia 2011

Od 3 tygodni trwają próby w locie mini-amfibii Seawind 300C. To już kolejna próba wznowienia programu testów certyfikacyjnych i przejścia do produkcji seryjnej.

Seawind to samolot dla 4 osób. Silnik Continental IO-550N o mocy 310 KM zapewnia prędkość maksymalną 322 km/h tuż nad wodą i prędkość przelotową 272 km/h przy wykorzystaniu 55% mocy, na wysokości prawie 2500 m / Zdjęcie: Seawind

Próby w locie wznowiono, po niemal rocznej przerwie (zobacz: Ponowny oblot Seawind 300C), w połowie marca. Do 24 dnia tego miesiąca udało się zakończyć testy drgań płatowca, a obecnie trwają przygotowania do prób wychodzenia z korkociągu i określenia prędkości przepadania.

Producent twierdzi, że uzyskanie certyfikatu kanadyjskich i amerykańskich władz lotniczych nastąpi już wkrótce, co otworzy drogę do dostaw samolotów seryjnych. Mają być one budowane w hangarach przedsiębiorstwa na lotnisku Saint-Jean-sur-Richelieu w Kanadzie. Przedstawiciele Seawind niezmiennie informują, że dysponują potwierdzonymi zamówieniami na 50 samolotów. Dodali, że okres zmian konstrukcyjnych został zawieszony. Obecnie będą prowadzone jedynie badania, związane z procesem certyfikacyjnym.

Program rozwoju samolotu zapoczątkowano w 2004. Podstawowa część prac konstrukcyjnych była jednak wykonana wcześniej. Seawindy, jako samoloty do samodzielnego montażu, z różnego rodzaju silnikami, były bowiem dostarczanie od 1993. Niestety, program rozwojowy modelu 300C został zahamowany w wyniku tragicznego wypadku prototypu, w którym zginął pilot.

Do testów powrócono w 2008, by w marcu 2010 odbyć pierwszy lot zmodernizowanego Seawinda. Problemy z finansowaniem programu, a także niekorzystny okres załamania sprzedaży samolotów z silnikami tłokowymi, spowodowały kolejne zawieszenie prób w locie. Producent, poza enigmatycznym stwierdzeniem o szybkim uzyskaniu certyfikatu, nie ujawnił żadnych, nawet przybliżonych terminów zakończenia prób i rozpoczęcia produkcji seryjnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.