Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Awaryjne lądowanie F-16

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 kwietnia 2011

Na lotnisku w belgijskim Charlerois awaryjnie lądował holenderski myśliwiec F-16. Z powodu groźby wycieku toksycznej hydrazyny lotnisko zamknięto na kilka godzin.

Myśliwiec F-16AM wykonywał wczoraj rankiem lot testowy przed remontem w zakładach SABCA. Podczas próby lądowania ok. 10:30 na lotnisku South Brussels Airport w Charlerois-Gosselies schowało się przednie podwozie i samolot uległ znacznym uszkodzeniom. Jego części znajdowano na dystansie 300 m. Nikomu nic się nie stało. Pilot opuścił samolot po zatrzymaniu na pasie.

Najpoważniejszym problemem okazał się wyciek toksycznej hydrazyny (używanej w F-16 do awaryjnego rozruchu, przysparzającej problemów także w normalnej eksploatacji). Z tego powodu trzeba było zamknąć lotnisko na kilka godzin. Otwarto je po 14:15.

Z powodu zamknięcia lotniska nie wystartowało 13 samolotów, a 13 innych skierowano na inne lotniska. 11 samolotów poleciało do Liege, a 2 do Zaventem. Na lotnisku na wznowienie lotów oczekiwało około 16 tysięcy pasażerów i towarzyszących im osób. South Brussels Airport jest wykorzystywany głownie przez tanie linie lotnicze, w tym Ryanair.

Uszkodzony samolot to F-16AM J-640 z Volkel Wing (312 sq). Jest to jeden z holenderskich myśliwców tego typu, które po remontach mają zostać przekazane Chile (Dostawy holenderskich F-16 do Chile, 2011-04-06). Jego transfer do Chile przewidywano na wrzesień 2011. Stan holenderskich F-16 uznawany jest za fatalny (Fatalny stan holenderskich F-16, 2010-11-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.