Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aquitaine na morzu

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 19 kwietnia 2011

Wczoraj rozpoczęły się próby morskie pierwszej z fregat typu FREMM, francuskiej Aquitaine. Okręt ma osiągnąć wstępną gotowość operacyjną w przyszłym roku.

Aqitaine zaraz po opuszczeniu stoczni w Lorient / Zdjęcie: DCNS

Wyjście ze stoczni rozpoczyna pierwszy, kilkutygodniowy okres prób morskich, realizowanych u wybrzeży Półwyspu Bretońskiego. Załogę fregaty tworzy obecnie 200 osób: marynarze Marine Nationale, pracownicy producenta - DCNS - oraz dostawców kluczowych systemów pokładowych. Normalna załoga liczyć będzie jedynie 108 oficerów i marynarzy.

Zainicjowane wczoraj próby podzielone zostały na kilka etapów. W pierwszym, trzydniowym rejsie zostaną sprawdzone podstawowe charakterystyki manewrowe i systemy bezpieczeństwa jednostki. Później testowany będzie układ napędowy i nawigacji. Po testach okręt powróci do Lorient na kilka tygodni. Kolejny etap prób - tym razem uzbrojenia i wyposażenia specjalistycznego - rozpocznie się w czerwcu.

Francuska marynarka wojenna zamówiła 11 fregat o wyporności 6 tys. t na mocy dwóch umów, z 2005 i 2009 (zobacz: FREMM pełne zamówienie). Dodatkowa jednostka trafi do Maroka. Budowa tych okrętów zapewni pracę stoczniowcom z Lorient, jak również dostawcom elementów wyposażenia, do 2022.

Francuskie fregaty powstają w dwóch wersjach. Wyposażenie 9 okrętów zostało skonfigurowane pod kątem działań ZOP. Dwa ostatnie otrzymają wzmocnione uzbrojenie przeciwlotnicze. Wspólne dla wszytskich będą działo morskie Otobreda 76 mm, pociski przeciwokrętowe MM-40 Exocet Block 3, pociski przeciwlotnicze Aster i torpedy MU 90. Po 2014 planowane jest doposażenie wersji ZOP w pociski samosterujące, dla zapewnienia możliwości skutecznego atatkowania celów lądowych. Z pokładu lotniczego będą mogły operować 1-2 śmigłowce NH90 NFH.

Program FREMM realizowany jest wspólnie przez Francję i Włochy. Rzym zamówił 10 fregat, które powstają w stoczniach Riva Trigoso i Muggiano, należących do Fincantieri. Będą równiły się częścią wyposażenia, dostarczanego przez włoskie zakłady przemysłu obronnego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.