Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja albo zakup

Lotnictwo wojskowe, 21 kwietnia 2011

Szwajcarski minister obrony zlecił stworzenie analizy, dotyczącej warunków modernizacji posiadanych myśliwców F-5, jako alternatywy dla zakupu nowych samolotów.


Szwajcarskie Tigery II (na zdjęciu para tych maszyn, za nowszym F-18) służą od ponad 30 lat. Możliwym jest, że będą latać do 2025 / Zdjęcie: MO Szwajcarii

Szwajcarzy rozpoczęli procedurę przetargową, dotyczącą zakupu nowych myśliwców w styczniu 2008. Początkowo wszystko szło zgodnie z planem, odbyły się nawet szeroko zakrojone testy porównawcze Rafale, Eurofightera i Gripena. Ostatecznie jednak decyzję w sprawie wyboru i zakupu nie mniej niż 22 samolotów odłożono, przynajmniej do 2015, ze względu na kryzys ekonomiczny i obawy, czy transakcja nie pochłonie większości wydatków modernizacyjnych szwajcarskich sił zbrojnych (zobacz: Szwajcarzy odkładają przetarg). Oznacza to, że pierwsze z nowych samolotów trafiłyby do odbiorcy dopiero przed 2019.

W związku z tą sytuacją, a także powolnym tempem wychodzenia z kryzysu, Ueli Maurer, minister obrony zlecił resortowi oraz wojskom lotniczym przygotowanie do końca bieżącego roku analizy, dotyczącej modernizacji posiadanych F-5E/F Tiger II.

Samoloty te mogą obecnie wykonywać zadania tylko w dzień i w warunkach dobrej widoczności. Po doposażeniu oraz remontach, można byłoby znacznie zwiększyć ich możliwości bojowe i zachować w służbie do 2025. Przy zdecydowanie niższych kosztach (prawdopodobnie rzędu kilkuset mln USD), niż kupując nowe samoloty.

Podobny program finalizują obecnie wojska lotnicze Brazylii (zobacz: Modernizacja ostatnich F-5).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.