Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USA – mniej wypadków

Lotnictwo cywilne, 26 kwietnia 2011

Według wstępnego raportu Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, w 2010 miało miejsce 1500 wypadków lotniczych z udziałem samolotów z USA. Zginęło 469 osób. Najmniej od kilkudziesięciu lat.


Samoloty na lotnisku O`Hare w Chicago. W ubiegłym roku maszyny pasażerskie, latając na stałych trasach, spędziły w powietrzu 17,1 mln h. Doszło do 26 wypadków i incydentów lotniczych, w tym tylko jednego poważnego, w wyniku którego 14 osób zostało rannych, a samolot musiał zostać skasowany. Gdyby ktoś chciał uzyskać statystyczną pewność doświadczenia wypadku lotniczego w lotach rejsowych, musiałby spędzać w nich codziennie 16 h przez okrągłe 100 lat. Na popełnienie statystycznie pewnego samobójstwa nie miałby żadnych szans / Zdjęcie: upi.com

Dane NTSB potwierdzają, że tym bardziej bezpieczne jest latanie, im większy samolot i im lepiej znana trasa lotu.

Duże samoloty pasażerskie i cargo spędziły w powietrzu łącznie 17,5 mln h. Jedyny wypadek śmiertelny, w którym zginęły dwie osoby, zdarzył się w trakcie lotu czarterowego (zobacz: Katastrofa Boeinga 747 UPS w Dubaju). Wskaźnik liczby wypadków na 100 tys. h lotów, w przypadku lotów rejsowych, wyniósł 0,152. Dla lotów czarterowych - już 0,613.

Samoloty i śmigłowce dyspozycyjne, świadczące usługi typu taxi, policyjne czy sanitarne spędziły w powietrzu prawie 3,3 mln h. W grupie tej zanotowano już 37 wypadków (o 8 więcej niż dla dużych maszyn), w tym 6 katastrof, w których zginęło 17 osób. Wskaźnik wypadków na 100 tys. h lotów przekroczył już dla tych statków powietrznych 1.05.

Statki powietrzne lotnictwa ogólnego w USA wylatały 20,9 mln h. Zdarzyło się jednak 1435 wypadków, w tym 267 śmiertelnych. 450 osób straciło życie. Wskaźnik wypadkowości wyniósł w tej grupie 6,86.

Liczba zabitych - łącznie 469 osób - była dla amerykańskich statków powietrznych najniższą od kilkudziesięciu lat. Spowodowane to było głównie zmniejszeniem liczby lotów lotnictwa ogólnego. W szczytowym 1999 NTSB odnotowała 29,2 mln h lotów, okupionych 1905 wypadkami i 621 ofiarami śmiertelnymi. Wskaźnik wypadkowości od tego czasu pozostaje niezmienny, oscylując w przedziale 6,5-7,2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.