Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

ATR 72-500 dla UTair

Lotnictwo cywilne, 23 maja 2011

Rosyjska UTair odebrała w sobotę pierwszy z 20 zamówionych samolotów regionalnych ATR 72-500. Linia wykorzystuje już 14 maszyn innych modeli francusko-włoskiego producenta.

Nowy ATR w barwach rosyjskiego przewoźnika / Zdjęcie: ATR

UTair to jedno z największych przedsiębiorstw przewozowych Rosji. Wykorzystuje niemal 180 samolotów i tyleż śmigłowców, świadcząc z reguły usługi regionalne na terenie własnym i państw WNP.

We flocie spółki przeważają konstrukcje sowieckie lub rosyjskie, jednak wzrasta liczba statków powietrznych zza granicy. Obok prawie 40 wykorzystywanych już Boeingów i Bombardierów, UTair stała się jednym z pierwszych przedsiębiorstw, które zamówiło kilkadziesiąt śmigłowców Eurocoptera (zobacz np.: 20 Ecureuili dla Rosji). Elementem tej polityki był również zakup samolotów europejskiego ATR. Obecnie spółka wykorzystuje 14 ATR 42-300 i 3 egz. większego modelu 72-200.

W kwietniu bieżącego roku oba podmioty zawarły umowę w sprawie dostaw 20 samolotów wersji 72-500, za kwotę szacowaną na ok. 426 mln USD. Pierwsza maszyna została przekazana w ekspresowym tempie. Pozostałe trafią do Rosji równie szybko. Do końca roku ATR przekaże łącznie 14 maszyn. Resztę - w ciągu kilku następnych miesięcy.

ATR 72-500 będą obsługiwały głównie linie w Rosji i na Ukrainie. Mogą przewozić do 68-74 pasażerów na odległość (przy maksymalnym ładunku) nieco ponad 1500 km. Dwa silniki Pratt & Whitney PW127M o maksymalnej mocy 2619 KM każdy, zapewniają osiągnięcie prędkości przelotowej ok. 515 km/h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.