Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bliżej malezyjskiego Parsa

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 06 czerwca 2011

W sobotę malezyjska Deftech podpisała z turecko-amerykańską FNSS Savunma Sistemleri (FNSS) wstępną umowę, dotyczącą rozwoju i produkcji 257 transporterów AV-8, odmiany Parsa 8x8.

Pars 8x8 to klasyczny transporter o maksymalnej masie bojowej do 24,5 t. W podstawowym wariancie dla Malezji, jego uzbrojenie ma stanowić 30-mm armata M243 Bushmaster w dwuosobowej wieży zaprojektowanej przez południowoafrykańskiego Denela. Malezyjczycy otrzymają również wozy z nieznacznie zmienionym kadłubem, głównie pod kątem zwiększenia odporności na wybuchy min / Rysunek: Deftech

Umowa ma charakter wstępny i warunkuje ją podpisanie przez Deftech i władze Malezji ostatecznej umowy, dotyczącej zakupu 257 transporterów kołowych AV-8, czyli odmiany tureckiego Pars 8x8 (zobacz także: Pars górą, Rosomak bez szans?).

Do tej pory, w lutym bieżącego roku, państwowa DRB-Hicom Defence Technologies, spółka zależna od Deftech, została oficjalnie wybrana przez resort obrony jako dostawca wozów, w kontrakcie o wartości 2,5 mld USD. Finalnej umowy nie podpisano jednak do dzisiaj.

Działająca w Turcji FNSS Savunma Sistemleri to joint-venture miejscowej Nurol Holding i amerykańskich zakładów BAE Systems. Zajmowała się w przeszłości - na rzecz tureckich wojsk lądowych - opracowaniem zmodernizowanych wersji pochodnych transporterów rodzimy M113, a ostatecznie również transporterów rodziny Pars. Zatrudnia ok. 500 pracowników.

Podpisana w sobotę umowa z Deftech obejmuje zaprojektowanie i wykonanie prototypów AV-8, jak również udział w produkcji egz. seryjnych. Będą one jednak montowane w Malezji, przy udziale miejscowych poddostawców. W projekcie zaangażowani będą również inni producenci, w tym m.in. południowoafrykański Denel, odpowiedzialny za dwuosobową wieżę.

Wszystkie te przesłanki spowodowały, że udział FNSS w całym przedsięwzięciu będzie ograniczony. Podpisany kontrakt opiewa na 559 mln USD, co stanowi tylko nieco ponad piątą część wartości wstępnego porozumienia, zawartego przez władze Malezji z Deftech.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.