Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjski przetarg na śmigłowce morskie

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 czerwca 2011

Indie rozesłały zapytanie (Request for Information, RFI) dotyczące możliwości zakupu Naval Multi Role Helicopters (NMRH). Nowe śmigłowce mają uzupełnić i częściowo zastąpić park śmigłowców ZOP Westland Sea King 42.

NMRH mają wykonywać przede wszystkim zadania ZOP, zwalczać okręty nawodne i wspierać działania sił specjalnych. Inne przewidywane zadania to rozpoznanie radiotechniczne, misje poszukiwawczo-ratownicze, ewakuacja medyczna i transport ładunków. Śmigłowiec ma mieć możliwość uzupełniania paliwa w powietrzu dla zagwarantowania odpowiedniego zasięgu i długotrwałości lotu. Zapytanie przewiduje dostawy dwóch wariantów śmigłowca - zwalczania okrętów podwodnych i nawodnych, oraz wsparcia sił specjalnych - różniących się wyposażeniem i uzbrojeniem.

RFI dotyczy śmigłowców o maksymalnej masie startowej 9-12,5 t. Konstrukcja ma uwzględniać możliwość zwiększenia tej masy o 10% w czasie służby, bez zmniejszenia możliwości operacyjnych. NMRH mają być eksploatowane przez 30 lat.

Śmigłowce mają operować ze stosunkowo niewielkich okrętów eksploatowanych przez marynarkę indyjską. Na przykład fregat klasy Godavari (na zdjęciu - INS Ganga). Mają mieścić się w hangarach o wymiarach 15,5 x 5,5 x 5,3 m.

Indie wymagają udziału rodzimego przemysłu w realizacji kontraktu. Offset ma mieć wartość co najmniej 30% wysokości przyszłej umowy. Ma być zrealizowany w indyjskim przemyśle lotniczym, zbrojeniowym i sektorze Homeland Security.

W przetargu na NMRH mogą w praktyce startować jedynie dwie konstrukcje: Lockheed Martin / Sikorsky MH-60R (odrzucony wcześniej przez Indie, a oferowany przez US Navy w ramach Foreign Military Sales, Indie rezygnują z Seahawków, 2011-02-19) i NH Industries NH90. Amerykański śmigłowiec jest większy niż europejski, ale to konstrukcja mniej nowoczesna. Te same maszyny, choć w innych wariantach (S-70B i NH90), startują w przetargu na dostawę 16 MRH (Multi Role Helicopters). W przyszłym miesiącu mają się rozpocząć próby obu konkurentów. Nie jest jasny ewentualny związek obu przetargów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.