Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Camcopter w Rosji

Lotnictwo cywilne, Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, 01 lipca 2011

Austriacka Schiebel Elektronische Gerate GmbH i rosyjska OAO Gorizont zaprezentowały Bezałogowy System Lotniczy, czyli przystosowany do potrzeb rosyjskich śmigłowiec Camcopter S-100.

S-100 to stosunkowo niewielki bezzałogowy śmigłowiec o długości nieco ponad 3 m. Napędzany jest ausrtiackim silnikiem Diamond o mocy 55 KM. Maksymalny udźwig śmigłowca wynosi 50 kg. Standardowe wyposażenie - głowica z kamerą dzienno-nocną i kamerą podczerwieni - ma masę 25 kg. W tej konfiguracji bsl może prowadzić 6-godzinne misje, z prędkością ekonomiczną 100 km/h. Prędkość maksymalna to ponad 220 km/h / Zdjęcie: Schiebel

Wspólne przedsięwzięcie obu przedsiębiorstw nie jest przypadkowe. Rosyjska spółka od lat oferuje marynarce wojennej m.in. pokładowe radary nawigacyjne, a w ostatnich latach również nowe systemy, w tym systemy kontroli i dowodzenia, wyposażone w wyświetlacze ciekłokrystaliczne.

Takie doświadczenie stwarza szansę na zbudowanie sprawnego systemu rozpoznania, opartego o S-100, jak również na dużą skuteczność z promowaniu śmigłowca w kręgach decyzyjnych rosyjskiej marynarki wojennej.

Dla Austriaków współpraca daje możliwość oferowania swojego wyrobu na kolejnym rynku. Do tej pory ich S-100 zostały zamówione przez ZEA i Pakistan. Prawdopodobnie również przez Indie i Hiszpanię. Kilka innych państw, w tym Niemcy i Francja, przeprowadziły próby tego bsl (zobacz np.: Francuskie testy Camcoptera).

Przedstawiciele Schiebela poinformowali, że kolejnym odbiorcą będzie jedna z rosyjskich instytucji rządowych, sugerując przy tym, że może chodzić o resort cywilny. Zamówił on jeden system. Żadnych dalszych szczegółów jednak nie ujawniono.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.