Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MS-21 zamiast Su-30MK

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 lipca 2011

Korporacja Irkut zakończy w ciągu 10 lat produkcję myśliwców Su-30MK. Zamiast nich rozwinie wytwarzanie samolotów pasażerskich MS-21. Będzie też produkować szkolno-treningowe Jaki-130.

Prezes Korporacji Irkut Aleksiej Fiodorow poinformował, że jego wytwórnia kończy produkcję myśliwców Su-30MK. - Według naszych prognoz, zapotrzebowanie na ten samolot będzie maleć. Wyprodukujemy jeszcze 28 Su-30MK dla WWS, być może też 12 kolejnych. Potrwa to najwyżej 10 lat - powiedział Fiodorow. Z samolotów wojskowych będziemy wytwarzać już tylko szkolno-treningowe Jaki-130.

Produkcję Su-30MK będzie kontynuować KnAAPO z Komsomolska nad Amurem. Realizowane są tam m.in. kontrakty zawarte z Algierią i Wietnamem. Algieria zamówiła 16 Su-30MKA (Algieria chce pozyskać dodatkowe Su-30MKA, 2008-05-19), a Wietnam 32 Su-30MK2 (Wietnam kupił kolejne Su-30MK2, 2010-02-10). Niedawno o planach zakupu 150 Su-30MK w ciągu najbliższych 20 lat informowała Indonezja.

Podstawowym produktem Korporacji Irkut ma zostać teraz pasażerski MS-21. By uzyskać odpowiednie moce produkcyjne, w Irkucku zrezygnowano z wytwarzania amfibii Be-200. Jego oprzyrządowanie produkcyjne przekazano już zakładom w Taganrogu.

Planowana wartość inwestycji w rozwój MS-21 sięga 137 mld rubli. Prace projektowo-konstrukcyjne mają pochłonąć 97 mld rubli. Pozostałe środki przeznaczono na modernizację i doposażenie wytwórni w Irkucku. Ok. 70 mld rubli na program ma przekazać państwo.

Analitycy szacują, że udział komponentów rosyjskich w MS-21 w pierwszej fazie wytwarzania będzie wynosił 50%. Z zagranicy będą pochodzić silniki Pratt & Whitney PW1400G (Silniki dla MC-21, 2010-04-14) i większość awioniki. W przyszłości udział rodzimych komponentów w samolocie ma sięgnąć 85%, m.in. dzięki zastosowaniu silników PD-14 (Projektowanie PD-14, 2010-03-25).

MS-21 ma przewozić 150-210 pasażerów. Początek prób w locie prototypu jest planowany na 2014. Dostawy dla odbiorców rynkowych mają rozpocząć się w 2016. Obecnie portfel zamówień na MS-21 wynosi 146 egz. (+ opcja na 39). 50 samolotów tego typu (po 25 MS-21-200 i -300) zamówiła za 3,4 mld USD w 2010 malezyjska Crecom Burj Berhad. Dostawy są planowane na lata 2016-2020. Wstępne zamówienie złożył Aerofłot (50), a także Iliuszin Finans (28 + opcja na 22), WEB-Lizing (15 + 15) i Nordwind Airlines (3 + 2).

Makieta kabiny MS-21 ma zostać pokazana na MAKS-2011.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.