Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Icon A5 ciągle popularny

Lotnictwo cywilne, 19 sierpnia 2011

Mimo, że lotnictwo ogólne nadal przeżywa kryzys, a program rozwoju A5 zanotował opóźnienie, zainteresowanie mini-amfibią rośnie. Na targach w Oshkosh producent zabrał kolejne 143 zamówienia.

ICON A5 to dwuosobowy samolot, napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100 KM. Maksymalna masa startowa wynosi 645 kg, a ładowność użyteczna - od 195 do 240 kg, w zależności od wyposażenia dodatkowego. A5 ma zabierać 76 l paliwa, co winno starczyć na przebycie 550 km, przy prędkości ekonomicznej

Na zakończonych niedawno targach lotnictwa ogólnego w amerykańskim Oshkosh zanotowano znaczny wzrost zamówień (zobacz np: Dobre wyniki sprzedaży C4). To dobry prognostyk dla wytwórców, choć nadal wielkość bieżącej produkcji spada... (zobacz: Gorzej być nie może?).

Spory sukces zanotowała również Icon Aircraft, którego jedynym samolotem w ofercie jest mini-amfibia, kompozytowy Icon A5, przeznaczony dla 2 osób i należący do klasy LSA (lekkich samolotów sportowych), a więc o masie do 650 kg i nie wymagający pełnej licencji lotniczej.

Zainteresowanie nowoczesną i awangardową konstrukcją, stworzoną przez grupę inżynierów wywodzących się ze Scaled Composites Burta Rutana, od razu przeszło oczekiwania twórców. Już w 2009, w rok po oblocie i mimo kryzysu branży, liczba zaliczek (po 5 tys. USD), przekroczyła 400.

Przygotowanie do lotu trwa ok. 20 minut. Łatwość transportu to kolejna zaleta Icon A5 / Zdjęcia: Icon Aircraft

Na początku lata bieżącego roku Icon Aircraft miał już ponad 500 umów przedwstępnych. Ostatnia edycja targów i pokazów lotniczych w Oshkosh zwiększyła liczbę depozytów o 143, a ostatni na liście chętnych ma numer 694.

Pierwsze A5 mają trafić do odbiorców pod koniec bieżącego roku, z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Pierwsza setka klientów, objętych specjalnym programem, powinna otrzymać ostatnie maszyny w 2013. Ci, którzy wpłacili depozyt kilka dni temu, mogą liczyć na odbiór mini-amfibii nie wcześniej niż w 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.