Embraer poinformował o uzyskaniu certyfikatu chińskich władz lotniczych dla swojego największego odrzutowca dyspozycyjnego Lineage 1000. Producent traktuje ChRL jako jeden z podstawowych rynków.
Lineage 1000 oparto na pasażerskich E-190. Prace nad przebudową rozpoczęto w 2006. Już w grudniu 2008 ten luksusowy samolot dla maksymalnie 19 pasażerów otrzymał certyfikat brazylijskich, a niedługo potem również amerykańskich i europejskich władz lotniczych (zobacz: Certyfikat Lineage 1000).
Samolot odniósł spory sukces. W 2009 i 2010 producent dostarczył ich łącznie 10 egz., co na trudnym rynku najbardziej luksusowych i najdroższych samolotów biznesowych, było doskonałym wynikiem. Niestety, w pierwszym półroczu zakładów Embraera nie opuścił już żaden samolot tego typu. To skutki kryzysu gospodarczego i drastycznego spadku zamówień ze strony koncernów przemysłowych, które są bardzo mocno krytykowane za luksusowe zakupy.
Tą złą sytuację mogą uratować rozwijające się rynki azjatyckie, a szczególnie chiński, który dla największych producentów - ze względu na dynamiczny rozwój ruchu lotniczego - staje się jednym z najważniejszych. Z tego powodu Embraer rozpoczął starania o uzyskanie dla Lineage 1000 certyfikatu władz lotniczych ChRL. Udało się to osiągnąć w ostatnim dniu sierpnia.
Otwiera to drogę do bezpośredniej sprzedaży Lineage 1000 w Chinach. Obecnie w kraju tym zarejestrowanych jest ok. stu samolotów biznesowych. Według raportu Bombardiera z 2010, do końca bieżącej dekady rynek lotniczy Kraju Środka może wchłonąć 600 takich maszyn, w tym kilkanaście najbardziej luksusowych.