Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Antyunijna uchwała Izby Reprezentantów

Lotnictwo cywilne, 26 października 2011

Amerykańska Izba Reprezentantów przyjęła uchwałę, zakazującą liniom lotniczym z USA płacenia podatku emisyjnego UE.

Boeing 737 American Airlines, wykorzystywany od kilku miesięcy w programie ecoDemonstrator, którego celem jest zmniejszenie zużycia paliwa, emisji dwutlenku węgla i hałasu. Amerykanie uważają, że ochrona środowiska zyska bardziej na inwestowaniu w nowoczesne technologie, niż na nakładaniu kar i dodatkowych opłat / Zdjęcie: Boeing

Uchwała niższej izby amerykańskiego parlamentu została przyjęta jednogłośnie, przez aklamację, w poniedziałek (we wtorek czasu polskiego). Zakazuje ona amerykańskim liniom lotniczym uiszczania opłat zgodnie z ETS (European Emissions Trading Scheme), Europejskim Systemem Handlu Emisjami. System ten wprowadza dodatkowe opłaty dla tych podmiotów gospodarczych - do których od 1 stycznia 2012 zaliczane będą również linie lotnicze - które przekraczają przyjęte limity emisji dwutlenku węgla.

W związku z tym, że CO2 wydalają również samoloty spoza UE, przewoźnicy mają przekazywać krajom, w których najczęściej lądują, specjalną opłatę, w istocie podatek emisyjny, związany z ETS.

Amerykanie uznali takie rozwiązanie za niezgodne z prawem międzynarodowym i zasadami wolnego handlu. Już w połowie września komisja transportu i infrastruktury Izby Reprezentantów USA, zobowiązała rząd do zakazania liniom lotniczym płacenia krajom UE dodatkowych opłat i rozpoczęcia negocjacji z UE (zobacz: Nowy spór USA-UE).

Poniedziałkowa uchwała Izby Reprezentantów wprowadza obligatoryjny zakaz uiszczania opłat unijnych dla przewoźników, jak również powtórnie nakazuje administracji prezydenta Obamy prowadzenie rozmów z Brukselą.

Przy okazji przesłuchań z udziałem przedstawicieli administracji waszyngtońskiej i władz lotniczych, poprzedzających przyjęcie uchwały, okazało się, że podporządkowanie się regulacjom europejskim, spowodowałoby konieczność wydania 3,1 mld USD do 2020. Kwota wystarczyłaby do zatrudnienia w tym okresie 39,2 tys. osób.

Amerykańscy parlamentarzyści wskazują, że najlepszą metodą ochrony środowiska jest wprowadzania nowych technologii, w tym opracowywanych obecnie nowych silników (NextGen). Dodają również, że środki, które chce przejąć UE powinny być inwestowane w USA, w obecnie realizowane kluczowe programy lotnicze: wprowadzenia nowego systemu zarządzania ruchem powietrznym (zobacz: Problemy z ERAM) i zakup przez linie lotnicze samolotów najnowszych generacji (zobacz również: Stare, bo amerykańskie?).

Członkowie Izby Reprezentantów podkreślili, że implementowanie ETS do lotnictwa jest krytykowane również przez inne kraje, w tym Arabię Saudyjską, Argentynę, Brazylię, Chile (oraz grupowo członków LACAC - komisji lotnictwa cywilnego Ameryki Łacińskiej), Chiny, Egipt, Indię, Japonię, Koreę Południową, Katar, Kolumbię, Kubę, Malezję, Meksyk, Nigerię, Paragwaj, Rosję, RPA, Singapur i ZEA. Wątpliwości wobec dodatkowych opłat mają również sami członkowie Wspólnoty, w tym Włochy i Francja.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.