Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Udany test AMAP-ADS

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 18 listopada 2011

Na oczach 120 gości z 10 krajów, na poligonie Rheinmetalla w Unterluess odbył się pokaz działania systemu aktywnej samoobrony pojazdów AMAP-ADS.

Moment detonacji ładunku systemu AMAP-ADS, który zniszczył nadlatujący pocisk, odpalony z RPG-7. Widoczna jest również stalowa lina, przy pomocy której holowano transporter - cel ataku

System AMAP-ADS rozwijany jest od 2004 przez niemiecką IBD Deisenroth Engineering z Lohmar. Jest to jednak przedsięwzięcie międzynarodowe, wspierane w różnym zakresie przez rządy Kanady, Francji, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Początek prac również nie był realizowany w Niemczech, a w szwedzkiej filii spółki (zobacz: Aktywna ochrona dla AMV na DSEi).

Celem przedsięwzięcia było uzyskanie uniwersalnego, modułowego systemu, który mógłby być montowany na całej gamie pojazdów, od samochodów patrolowych po czołgi podstawowe, bez ingerencji w strukturę kadłuba. Ostatecznie udało się to osiągnąć, montując prototypy m.in. na lekkich Iveco LMV, transporterach opancerzonych SEP, AMV 8x8, jak i bwp CV90 czy niemieckim Marderze. Pierwszą udaną prezentację systemu przeprowadzono w Szwecji, na prototypie transportera SEP.

Dowodem skuteczności systemu samoobrony było opuszczenie miejsca testu przez zaatakowany wóz - oczywiście po obsadzeniu go na powrót załogą. Widoczne zniszczenie tylniego panelu systemu AMAP-ADS / Zdjęcia: Rheinmetall Defence

Niemiecka próba była kolejną. Przeprowadzono ją dla 120 zaproszonych gości z 10 państw. System AMAP-ADS zamontowano na transporterze Fuchs 1A8. Pojazd, bez załogi, był holowany z prędkością 20 km/h. W określonym momencie wystrzelono do niego z RPG-7, umieszczonego 18 m od drogi (granatnik był zdalnie sterowany, dla wyeliminowania ryzyka ranienia strzelca). Zestaw czujników zlokalizował pocisk, określił jego trajektorię i dostarczył danych do zdetonowania jednego z paneli ochronnych. Granat został zniszczony bezpośrednią eksplozją ładunku wybuchowego.

Goście obserwowali zdarzenie z odległości 150 m. Po wybuchu do transportera wsiadła załoga, uruchomiła pojazd i bez widocznych oznak uszkodzeń oddaliła się w rejonu testów.

Próbę zorganizowała Rheinmetall Defence, która przejęła w Niemczech nadzór nad programem. W bezpośrednim producencie, spółce ADS Gesellschaft für aktive Schutzsysteme mbH, posiada ona 74% udziałów. Pozostałe należą do IBD. Przedstawiciele Rheinmetalla poinformowali, że zdobyli już pierwsze zamówienie na nowy system obrony aktywnej. Szczegółów jednaj nie ujawnili.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra