Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Setny Piaggo w USA

Lotnictwo cywilne, 21 listopada 2011

Amerykańska Avantair odebrała kolejnego Piaggio Aero P180 Avanti II. To setny samolot rodziny P180, dostarczony do USA. Trafia tam co druga maszyna tego typu.

John Bingham, prezes Piaggio America i Steve Santo, prezes Avantair na tle setnego P180 na amerykańskim rynku / Zdjęcie: Avantair

Dostawy P180 rozpoczęły się na początku lat 1990. Pierwszą setkę seryjnych maszyn ukończono w 2005. Na kolejną trzeba było czekać już tylko 5 lat. Niemal połowa z ponad dwustu do tej pory wyprodukowanych egz. trafiło do USA, największego rynku samolotów biznesowych na świecie.

Związki z tym krajem były silne już na etapie projektowania tych niezwykłych samolotów, zbudowanych w układzie kaczki, ze śmigłami pchającymi. W prace rozwojowe zaangażowano Learjeta, a pierwszych 12 płatowców montowanych było w Wichita, do czasu plajty zajmującej się tym spółki.

Avanti II przeznaczony jest do przewożenia do 9 pasażerów (standardowo 6). Może być obsługiwany przez jednego lub dwóch pilotów. Ma maksymalną masę startową 5489 kg. Dzięki parze silników Pratt & Whitney of Canada PT6A-66B o mocy 850 KM każdy, osiąga prędkość przelotową 745 km/h. Cena maszyny wynosi 7 mln USD / Zdjęcie: Piaggio Aero

Obecnie USA nadal pozostaje największym odbiorcą drugiego już modelu P180, Avanti II. Głównie za sprawą spółki Avantair, która oferuje wykupywanie godzin lotów swoich 57 egz. P180 klientom biznesowym i indywidualnym. Avantair jest dzięki temu największym użytkownikiem włoskich samolotów.

Ich sprzedaż znacznie się zmniejszyła w latach kryzysu. W rekordowym 2008 wytwórnię opuściło 30 takich samolotów. Rok później było ich 24, a w 2010 - już tylko 11 egz. W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku Piaggio wyprodukowała 7 kolejnych samolotów.

W Polsce Avanti znane są głównie za sprawą Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które posiada dwie takie maszyny w odmianie sanitarnej (zobacz: Medyczne Piaggio ze Szczecina do Warszawy).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.