Amerykańska Avantair odebrała kolejnego Piaggio Aero P180 Avanti II. To setny samolot rodziny P180, dostarczony do USA. Trafia tam co druga maszyna tego typu.
Dostawy P180 rozpoczęły się na początku lat 1990. Pierwszą setkę seryjnych maszyn ukończono w 2005. Na kolejną trzeba było czekać już tylko 5 lat. Niemal połowa z ponad dwustu do tej pory wyprodukowanych egz. trafiło do USA, największego rynku samolotów biznesowych na świecie.
Związki z tym krajem były silne już na etapie projektowania tych niezwykłych samolotów, zbudowanych w układzie kaczki, ze śmigłami pchającymi. W prace rozwojowe zaangażowano Learjeta, a pierwszych 12 płatowców montowanych było w Wichita, do czasu plajty zajmującej się tym spółki.
Obecnie USA nadal pozostaje największym odbiorcą drugiego już modelu P180, Avanti II. Głównie za sprawą spółki Avantair, która oferuje wykupywanie godzin lotów swoich 57 egz. P180 klientom biznesowym i indywidualnym. Avantair jest dzięki temu największym użytkownikiem włoskich samolotów.
Ich sprzedaż znacznie się zmniejszyła w latach kryzysu. W rekordowym 2008 wytwórnię opuściło 30 takich samolotów. Rok później było ich 24, a w 2010 - już tylko 11 egz. W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku Piaggio wyprodukowała 7 kolejnych samolotów.
W Polsce Avanti znane są głównie za sprawą Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które posiada dwie takie maszyny w odmianie sanitarnej (zobacz: Medyczne Piaggio ze Szczecina do Warszawy).