Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bez remontu pływającego złomu

Marynarka wojenna, 23 listopada 2011

Jedną z pierwszych ważnych decyzji nowego ministra obrony, Tomasza Siemoniaka, jest rezygnacja z remontu fregat typu Oliver H. Perry. Szef resortu uznał przedsięwzięcie za nieopłacalne.

Fregaty rakietowe typu OHP zostały przejęte ze względu na zobowiązania wobec sojuszników z NATO. Okręty okazały się w istocie balastem dla rozwoju naszej marynarki wojennej / Zdjęcie: MW RP

W lakonicznym komunikacie MON poinformowano, że nowy szef resortu podjął decyzję w ramach przeglądu programu modernizacji technicznej Marynarki Wojennej RP. Powodem jest fakt, że ze względu na wiek i stan techniczny tych okrętów, pochodzących z lat 80-tych ubiegłego wieku, poniesione na remont nakłady finansowe nie zapewniłyby osiągnięcia pożądanych zdolności operacyjnych fregat.

W istocie, prace wycenione na równowartość 450 mln zł netto, mogłyby jedynie przywrócić zdolności operacyjne obu jednostkom, przy minimalnym zakresie modernizacji. Przedsięwzięcie, planowane na 3 lata, miałoby być realizowane w amerykańskich stoczniach (zobacz: Modernizacja fregat za 200 mln USD?).

Utrzymywanie pary wysłużonych okrętów - w istocie przeznaczonych przez US Navy na złomowanie - było krytykowane przez liczne środowiska już od wykrystalizowania się zamiaru ich nabycia, mimo uzasadnionych potrzeb utrzymania wyszkolonych załóg dużych okrętów wojennnych. Stało się jeszcze trudniejsze do obrony, po wydłużeniu okresu ich użytkowania, co wymagało coraz większych nakładów na remonty i serwisowanie. Zabierały one środki na przyspieszenie prac przy korwetach projektu 621 Gawron. Korwety te mają być następcami fregat OHP (zobacz: ORP Pułaski - pływający złom).

Przeznaczanie dużych kwot na OHP, przy jednoczesnym wstrzymywaniu prac przy pierwszym z Gawronów, było też jednym z podstawowych zarzutów, stawianych byłemu ministrowi obrony, Bogdanowi Klichowi (zobacz: Dymisja B. Klicha?)


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.