Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy przetarg na usługi SAR

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 28 listopada 2011

Brytyjski resort transportu zapowiedział przeprowadzenie nowego przetargu na realizowanie zadań SAR na wodach przybrzeżnych. Będą je wykonywać wyłącznie cywilne załogi.

Sikorsky S-92, należący do CHC Helicopter, który już wykonuje misje SAR u wybrzeży Wielkiej Brytanii. Niestety, nieuczciwe uzyskanie informacji o przetargu przez CHC - do czego zresztą spółka przyznała się nieprzymuszenie - doprowadziły do anulowania uzyskanego zamówienia i rozpisania nowego przetargu / Zdjęcie: CHC Helicopters

W przesłanym dzisiaj parlamentarzystom oświadczeniu ministerstwa transportu, wiceminister tego resortu, Justine Greening poinformowała o rozpoczęciu procesu zakupu nowych śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych.

Obecnie zadanie to wykonują wspólnie śmigłowce wojskowe - wiekowe Sea Kingi RAF i lotnictwa Royal Navy - oraz cywilne, dzierżawione przez CHC Helicopter, na zlecenie Maritime and Coastguard Agency, czyli straży przybrzeżnej, podporządkowanej cywilnemu ministerstwu spraw wewnętrznych.

Kilka lat temu wojsko zdecydowało się - wraz z planowanym na 2016 definitywnym wycofaniem Sea Kingów - na rezygnację z zadań SAR wokół Wysp Brytyjskich. Misję tę mają przejąć w całości załogi cywilne. Powodem jest fakt, że piloci straży przybrzeżnej udowodnili w ciągu ostatnich 30 lat, że mogą spisywać się nie gorzej od wojskowych, zaś lotnictwo cierpi na brak wyszkolonych załóg śmigłowców.

W związku z tym zdecydowano się rozpisanie przetargu o zleceniu kompleksowych usług SAR, w ramach inicjatywy publiczno-prywatnej, który wygrało w lutym ubiegłego roku konsorcjum Soteria (zobacz: Brytyjski SAR dla Soterii). Tworzą je Thales UK, CHC Helicopters, Royal Bank of Scotland i Sikorsky. Pierwsza spółka była odpowiedzialna za stworzenie systemu zarządzania, druga - wykorzystywanie śmigłowców, czwarta za kredytowanie przedsięzięcia, wreszcie Amerykanie mieli dostarczyć i serwisować 24 śmigłowce S-92 w wersji SAR.

W pokonanym polu pozostałe grupa AirKnight, złożona z Lockheed Martina, VT Group i British International Helicopters, którego oferta wiązała się ze śmigłowcami Eurocopter EC225.

Niespodziewanie, po niemal równo roku, brytyjski rząd wycofał się ze wstępnego porozumienia. Powodem był fakt przyjęcia do pracy z CHC emerytowanego oficera, który posiadał informacje o przetargu (zobacz: Anulowane zlecenie za 6 mld GBP).

Dzisiejsza informacja pani wiceminister Greening wskazuje, że władze Wielkiej Brytanii powróciły do poprzedniego zamiaru. Resort transportu potwierdził, że wojskowi piloci zostaną wykorzystani w jednostkach bojowych, zaś misje SAR wykonywać będą wyłącznie cywile, dysponujący nowymi śmigłowcami. Dokument ujawnił, że procedury przetargowe i negocjacyjne powinny zakończyć się w 2013, tak by pozostawić czas, niezbędny dla wycofania starych Sea Kingów. Nie ujawniono jednak żadnych dalszych szczegółów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.