Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rynek lotniczy 2026

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 07 lutego 2008

Według szacunków Airbusa w ciągu najbliższych 18 lat liczba pasażerów, przewożonych samolotami zabierającymi na pokład ponad 100 osób, będzie się zwiększać o 4,6% procenta rocznie. Spowoduje to konieczność podwojenia floty samolotów liniowych.

Obecnie na świecie wykorzystuje się 14 980 samolotów pasażerskich mogących zabrać ponad 100 pasażerów lub stworzonych na ich bazie maszyn transportowych. Zdecydowana większość z nich to produkty Boeinga i Airbusa.

Przedstawiciele tego drugiego koncernu opublikowali swoje szacunki dotyczące rozwoju rynku dużych samolotów. Wynika z nich, że do 2026 wzrost liczby pasażerów będzie wynosił 4,6%, zaś wzrost masy towarów - 5,8% rocznie. Co więcej, coraz bardziej restrykcyjne wymogi ochrony środowiska, a także wysokie koszty paliwa lotniczego, zmuszą przewoźników do szybszego zastępowania starszych typów, nowymi, oszczędnymi samolotami.

Wszystko to spowoduje, że za 18 lat światowa flota samolotów pasażerskich i cargo powinna liczyć ok. 33 tys., w tym 24 262 nowych, których obecna wartość katalogowa została wyceniona na 2,8 bln USD (czyli 6-krotność polskiego PKB). Oznacza to, że rocznie producenci największych samolotów będą musieli dostarczać średnio 1213 nowych maszyn.

Największy popyt wystąpi na Dalekim Wschodzie i rejonie Pacyfiku (31% zamówień), Ameryce Północnej (27%) i Europie (24%). Pozostałe obszary globu, czyli Afryka, Ameryka Łacińska czy region Bliskiego Wschodu - mają odgrywać niewielką rolę.

W odniesieniu do konkretnych państw, największe zamówienia złożą USA (6 579 egz.), Chiny (3 238) i Wielka Brytania (1 307). Ma kolejnych miejscach, z ok. tysiącem samolotów, uplasują się Niemcy, Indie i Rosja, choć tą ostatnią, pod względem wartości zamówień, znacznie wyprzedzą Japonia i ZEA, kupujące duże i drogie maszyny. Wśród modeli liczbowo będą dominować stosunkowo małe samoloty, z jednym korytarzem między fotelami pasażerów (16 620 egz., 68% rynku), samolotów średniej wielkości będzie 5 944 egz. (25%), zaś największych - jedynie 1698 egz (7%). Jednak to te ostatnie stanowić będą aż 19% wartości wszystkich samolotów.

Według Airbusa, dopełnieniem tych zakupów będzie ponad 6 tys. samolotów regionalnych, dla 30-100 pasażerów, co częściowo pokrywa się z niezależnymi szacunkami dla tego segmentu rynku (zobacz: 3800 samolotów regionalnych w 10 lat).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.