Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby w locie Patrollera

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 grudnia 2011

Francuska kompania Sagem ogłosiła zakończenie kolejnej serii prób w locie bezzałogowca rozpoznawczego Patroller-TM. Konstrukcja spełniła oczekiwane wymagania.

Francuska kompania Sagem (grupa Safran) ogłosiła zakończenie kolejnej serii testów w locie bezzałogowca obserwacyjnego Patroller-TM. Próby odbywały się od 19 września do 21 października na południu Francji. Bezzałogowiec startował z wojskowej bazy w Istres. Wykonał 14 lotów, częściowo przebiegających nad Morzem Śródziemnym. To już kolejny cykl prób Patrollera. Poprzednie odbywały się w 2010, także na południu Francji (Próby Patrollera TM, 2010-08-14), po pierwszych testach prowadzonych w Finlandii. Testowy Patroller może przewozić na pokładzie pilota, by spełnić wymagania przepisów dotyczących bezpieczeństwa w kontrolowanej przestrzeni powietrznej.

W czasie testów analizowano charakterystyki lotne bezzałogowca, sprawdzano funkcjonowanie systemu lądowania automatycznego, badano funkcjonowanie nowego łącza transmisji danych. Testowano też zachowanie Patrollera w sytuacjach awaryjnych. Między innymi wykonano próby lądowania automatycznego z wyłączonym napędem i z symulacją awarii układów jego sterowania. Nad Morzem Śródziemnym sprawdzano funkcjonowanie systemów obserwacyjnych, które mogą wspomagać odpowiednie służby w walce z nielegalną imigracją.

Według przedstawicieli Sagema, pierwsze w pełni operacyjne egzemplarze Patrollera mogą trafić do odbiorców za 1-1,5 roku od złożenia zamówienia. Patroller-TM to bsl klasy 1 t, bazujący na motoszybowcu Stemme S-15, certyfikowanym przez EASA. Do jego rozwoju wykorzystano doświadczenia zdobyte przy konstruowaniu bsl Sperwer Mk II i analizy wykorzystania bezpilotowców nad Afganistanem. Zależnie od masy wyposażenia, Patroller-TM może utrzymywać się w powietrzu od 20 do 30 h, operując na wysokości do 7-8 km.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.