Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Super tani Pipistrel

Lotnictwo cywilne, 12 grudnia 2011

Słoweńska Pipistrel zaprezentowała projekt nowego dwuosobowego samolotu szkolnego, Alpha Trainer. Ma on charakteryzować się wyjątkowo niską ceną, 59 tys. Euro (83 tys. USD).

Komputerowa wizja nowego samolotu...

Słoweńcy oferują m.in. samoloty modelu Virus SW, z silnikami o mocy 80 i 100 KM. Są to maszyny o maksymalnej masie startowej do 600 kg, spełniające wymogi amerykańskiej klasy LSA (lekkich samolotów sportowych). Ich piloci mają ułatwione zdobycie uprawnień. Virus SW, w wersji standardowej, kosztuje ok. 76 tys. Euro (ok. 107 tys. USD).

Analitycy Pipistrela uznali, że kwota ta jest zbyt duża. By odnieść komercyjny sukces, zdecydowali się zaprojektować na jego bazie zdecydowanie tańszy samolot, przeznaczony przede wszystkim dla prowadzenia wstępnego szkolenia pilotów.

...i model, który stanowi bazę dla jego projektowania - Pipisterl Virus SW / Zdjęcia: Pipisterl

W konsekwencji powstał projekt podobnego samolotu, również z kompozytowym płatowcem. Zmieniono jednak konstrukcję skrzydła, eliminując powierzchnie sterowe, wykorzystywane w czasie lądowania. Wzmocniono też podwozie, umożliwiając lądowanie z pełnym zapasem paliwa. Pozwoli to nie tylko na natychmiastowy powrót na lotnisko, ale również przetrwanie bez uszkodzenia, w przypadku nieumiejętnego, zbyt gwałtownego lądowania.

Napęd stanowić będzie sprawdzony silnik Rotaxa 912 o mocy 80 KM. Awionika będzie bardzo uproszczona. Tablica przyrządów bazować będzie na tradycyjnych, tańszych wskaźnikach, zamiast preferowanych obecnie dużych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych.

Wszystkie te przedsięzwięcia powinny pozwolić na obniżenie ceny samolotu. Jest ona szacowana na równowartość 83 tys. USD. To niemal dwa razy mniej niż w przypadku również dwuosobowej Cessny 162, produkowanej - dla obniżenia kosztów - w Chinach (zobacz: Więcej za SkyCatchera).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.