Reklama
Reklama

150 Skycatcherów w 2011

Przedstawiciele Cessny poinformowali dzisiaj, że w bieżącym roku przekażą odbiorcom 150 lekkich samolotów klasy LSA, Cessna 162 Skycatcher. Proces dostaw był do tej pory bardzo spowolniony.

Produkowane w Chinach maszyny są ponownie montowane w USA, w zakładach Yingling Aviation w Wichita. Dwuosobowy samolot w standardowej wersji kosztuje 112 250 USD / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Pierwotnie planowano, że produkcja najmniejszych, dwuosobowych samolotów Cessny (klasy Light Sport Aircraft, o maksymalnej masie startowej do 600 kg), rozpocznie się w 2009. Dysponując już w czasie premiery maszyny, w lipcu 2007, zamówieniami na 850 egz., zakładano, że tempo montażu będzie bardzo duże i osiągnie maksymalnie 700 samolotów rocznie.

Kryzys branży lotniczej, który najmocniej dotknął segment lekkich samolotów z silnikami tłokowymi (zobacz: Załamanie lotnictwa ogólnego), jak również problemy techniczne w montowni chińskiej spółki Shenyang Aircraft, spowodowały ogromne opóźnienia.

Mimo, że pierwszy seryjny samolot przekazano odbiorcy w grudniu 2009 (zobacz: Pierwsza Cessna 162 dostarczona), do tej pory Chińczycy wysłali do USA jedynie 60 samolotów, z których połowa została ponownie zmontowana, oblatana i odebrana przez klientów.

W czasie wystawy lotniczej US Sport Aviation Expo w Sebring na Florydzie, przedstawiciele Cessny zapewnili, że tempo dostaw znacznie wzrośnie. W całym bieżącym roku nowych właścicieli powinno znaleźć 150 Skycatcherów.

Produkowane w Chinach maszyny są ponownie montowane w USA, w zakładach Yingling Aviation w Wichita. Dwuosobowy samolot w standardowej wersji kosztuje 112 250 USD / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Pierwotnie planowano, że produkcja najmniejszych, dwuosobowych samolotów Cessny (klasy Light Sport Aircraft, o maksymalnej masie startowej do 600 kg), rozpocznie się w 2009. Dysponując już w czasie premiery maszyny, w lipcu 2007, zamówieniami na 850 egz., zakładano, że tempo montażu będzie bardzo duże i osiągnie maksymalnie 700 samolotów rocznie.

Kryzys branży lotniczej, który najmocniej dotknął segment lekkich samolotów z silnikami tłokowymi (zobacz: Załamanie lotnictwa ogólnego), jak również problemy techniczne w montowni chińskiej spółki Shenyang Aircraft, spowodowały ogromne opóźnienia.

Mimo, że pierwszy seryjny samolot przekazano odbiorcy w grudniu 2009 (zobacz: Pierwsza Cessna 162 dostarczona), do tej pory Chińczycy wysłali do USA jedynie 60 samolotów, z których połowa została ponownie zmontowana, oblatana i odebrana przez klientów.

W czasie wystawy lotniczej US Sport Aviation Expo w Sebring na Florydzie, przedstawiciele Cessny zapewnili, że tempo dostaw znacznie wzrośnie. W całym bieżącym roku nowych właścicieli powinno znaleźć 150 Skycatcherów.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.