Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EC175 lepszy od przewidywań

Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2012

Według przedstawicieli Eurocoptera, najnowszy model koncernu, EC175 o 30% przekroczył obliczeniowe wartości współczynnika ładowności i zasięgu. Może m.in. transportować 16 osób w promieniu 250 km.

EC175 od początku projektowany był przede wszystkim jako środek transportu dla załóg platform wiertniczych, stąd kwestia, ile osób i na jaką odległość może przewieźć ten śmigłowiec, był kluczową informacją dla potencjalnych użytkowników/ Zdjęcie: Eurocopter

Przedstawiciele koncernu zapewnili, że pierwsze dostawy EC175 (zobacz: Oficjalny oblot EC175) zostaną zrealizowane przed końcem bieżącego roku, po uzyskaniu certyfikatów, uprawniających do obsługi platform wiertniczych. Informują też o większych niż zakładano możliwościach przewozowych.

Śmigłowiec może transportować 16 osób w promieniu 250 km lub 12 ludzi w promieniu 350 km. Ze względu na te właściwości, opracowywany jest obecnie wariant wyposażenia kabiny, pozwalający na przewożenie 18 osób. W takim przypadku EC175 będzie mógł realizować loty do obiektów, położonych ok. 185 km od lotniska. Osiągnięcie takich wartości związane jest m.in. z zastosowaniem dużych zbiorników, mieszczących do 2 t paliwa oraz charakterystykami pary silników turbowałowych Pratt & Whitney Canada PT6C-67E o mocy 1775 KM każdy. Jednocześnie zachowano maksymalną masę startową 7 t.

Istniejące dwa prototypy maszyn spędziły dotąd w powietrzu łącznie 270 h. Do zrealizowania pozostały jeszcze m.in. próby działania maszyny w skrajnych temperaturach, imitujące zderzenia z ptakami czy półgodzinny test pracy silników po odcięciu dopływu oleju.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra