Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeingi dla KLM

Lotnictwo cywilne, 11 stycznia 2012

Przedstawiciele Boeinga i Air France-KLM podpisali wczoraj ostateczne porozumienie w sprawie zakupu 25 amerykańskich samolotów pasażerskich modelu 787. Zastąpią one holenderskie MD-11.

Dreamliner stał się przebojem handlowym Boeinga. Mimo ogromnych opóźnień programu, kryzysu gospodarczego i wynikających z nich masowych rezygnacji z zakupu, portfel zamówień wynosi obecnie 860 egz., co - biorąc po uwagę wyłącznie ceny katalogowe samolotów - przekłada się na ok. 180 mld USD / Zdjęcie: Boeing

Fakt prowadzenia zaawansowanych negocjacji przez Air France-KLM, w sprawie zakupu 25 Boeingów 787-9 i tyluż Airbusów 350-900, ujawniono oficjalnie we wrześniu ubiegłego roku. Informacja wywołała falę krytyki we Francji, gdzie wskazywano, że w okresie kryzysu linia powinna kupować jedynie produkty europejskie (zobacz: Boeingi i Airbusy dla Air France).

Mimo tego transakcja została wczoraj doprowadzona do końca. Samoloty trafią do KLM, holenderskiej części spółki, zastępując wiekowe odrzutowce McDonnell Douglas MD-11. Flotę KLM w większości tworzą maszyny z USA.

Przedstawiciele Boeinga wskazują, że w budowę samolotów modelu 787 zostanie zaangażowanych kilka francuskich przedsiębiorstw. Dotyczy to m.in. Dassault Systemes (odpowiedzialnej za część oprogramowania do komputerów pokładowych), Labinal (okablowanie), Latecoere (drzwi pasażerskie), Messier-Bugatti-Dowty (podwozie i elektryczne hamulce), Michelin (serwis i zastępowanie fabrycznych opon) czy Thalesa (w tym dostawy wyświetlaczy ciekłokrystalicznych). Zodiac Aerospace może liczyć na zlecenie wyprodukowania urządzeń przedziału pasażerskiego, w tym foteli czy instalacji wodnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.